Telefon bimbit Samsung Terbaik dari High End, Mid hingga Entry Level

 


Samsung adalah salah satu jenama besar yang diminati oleh ramai orang. Samsung juga sangat agresif dalam membuat telefon bimbit baru untuk segmen high-end, mid hingga entry level.

Berikut adalah senarai telefon bimbit Samsung terbaik hari ini:


1. Samsung Galaxy S21 siri

Terdapat tiga telefon dalam barisan S21 tahun ini, sama seperti Galaxy S20 tahun lalu. Yang termurah adalah Samsung Galaxy S21, diikuti oleh Galaxy S21 Plus, dan akhirnya S21 Ultra. Selain ukuran paparan dan bateri, sebenarnya tidak banyak perbezaan antara S21 dan S21 Plus.


Walau bagaimanapun, S21 Ultra menonjol dengan penyediaan dan sokongan kamera yang mengagumkan untuk stylus S-Pen Samsung. Namun, ketiga-tiganya hadir dengan Snapdragon 888 yang sama.


2. Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Samsung Galaxy Note 20 Ultra mempunyai layar yang lebih besar dengan resolusi lebih tinggi, lebih banyak RAM, bateri lebih besar dan sensor kamera utama 108 MP. Paparan pada Ultra juga yang pertama membawa Corning's Gorilla Glass Victus.


Untuk pemproses, telefon bimbit ini menggunakan Snapdragon 865 Plus (atau Exynos 990, bergantung pada pasaran), 12GB RAM. Telefon ini juga dilengkapi dengan S Pen Stylus.



3. Samsung Galaxy Z Lipat 2

Galaxy Z Fold 2 dilengkapi dengan pemproses Snapdragon 865 Plus, RAM 12GB dan storan 256GB. Telefon bimbit ini juga menyokong 5G. Telefon pintar yang boleh dilipat ini dilengkapi dengan bateri 4.500 mAh dan pengimbas cap jari yang dipasang di sisi.


4. Samsung Galaxy Z Flip 5G

Telefon pintar ini dikuasakan oleh Snapdragon 865 Plus, 8GB RAM dan 256GB storan. Terdapat juga dua kamera belakang 12 MP dan kamera depan 10 MP. Untuk ketahanan, telefon ini mempunyai kapasiti 3,300 mAh. Seperti kebanyakan telefon lipat lain, Galaxy Z Flip cukup mahal, tetapi banyak pengulas menganggapnya sebagai peranti yang sangat dicari.


5. Samsung Galaxy S20 FE

Samsung Galaxy S20 FE secara teknikal adalah bahagian dari siri S20, tetapi edisi kipas adalah perkara yang berbeza. Dengan paparan 120 Hz, penarafan IP68, pengecasan tanpa wayar dan trio kamera yang menakjubkan, ia adalah salah satu telefon utama Samsung. Anda boleh katakan, ini adalah produk unggulan Samsung yang paling berpatutan.



6. Samsung Galaxy A51

Samsung Galaxy A51 mungkin merupakan mid-ranger terbaik yang anda dapat dari Samsung. Paparannya cukup bagus, memandangkan harga telefon bimbit ini lebih berpatutan daripada telefon bimbit yang dibincangkan sebelumnya. Galazy A51 juga mempunyai kemampuan dual-SIM dan empat kamera belakang yang dianggap mampu menghasilkan foto yang bagus.



Galaxy A51 dilengkapi dengan bicu fon kepala dan slot kad microSD. Baterinya berkapasiti 4.000 mAh.


7. Samsung Galaxy A21

Telefon Samsung Galaxy A21 mungkin tidak memberikan prestasi terbaik, tetapi ia mempunyai beberapa kelebihan yang menjadikannya perlu dipertimbangkan bagi siapa saja yang mempunyai anggaran.


Skrinnya cukup besar, berukuran 6.5 inci walaupun hanya mempunyai resolusi HD +. Terdapat empat kamera di bahagian belakang dan sangat bagus untuk telefon dalam julat harga ini. Spesifikasi dan ciri lain termasuk penyimpanan 32 GB yang boleh diperluas, hingga bateri 4.000 mAh.

Previous Post Next Post

Contact Form