Bersaing dengan Clubhouse, Twitter Spaces Didahulukan pada Android

 


Twitter membawa ciri sembang audio Spaces kepada pengguna di Android. Pada masa ini ciri ini masih dalam peringkat percubaan beta.

Twitter pertama kali memperkenalkan ciri pesaing Clubhouse kepada pengguna iOS pada bulan Januari. Walaupun semua pengguna aplikasi Twitter di iOS dapat bercakap dan mendengar perbualan, tidak semuanya dapat membuat ruangan baru.


Untuk menguji aplikasi Twitter untuk Android, pengguna hanya dapat mendengar dan bercakap dalam perbualan. Twitter tidak lama lagi akan memberikan pilihan sehingga pengguna dapat membuat ruang sembang mereka sendiri, tetapi mereka tidak akan memberikan jadual tertentu, seperti yang dikutip dari TechCrunch, Rabu (3/3/2021).



Orang Android, beta kami semakin meningkat! mulai hari ini anda akan dapat bergabung dan bercakap di mana-mana tempat. SEGERA anda akan dapat membuat sendiri tetapi kami masih menyelesaikan beberapa perkara. jaga pengeluaran anda untuk Ruang Hidup di atas rumah anda


- Spaces (@TwitterSpaces) 2 Mac 2021


Sementara itu, dalam pernyataan rasmi kepada The Verge, seorang jurucakap Twitter mengatakan bahawa pengguna Android dan iOS akan dapat memulakan dan mendengar perbualan di Spaces dalam waktu dekat, tetapi mereka tidak memberikan jadual yang tepat.


Sejak diumumkan pada bulan November 2020, Twitter memang bergerak cepat untuk membawa Spaces kepada penggunanya. Tidak lama dahulu, pasukan Twitter Spaces mengadakan perbincangan untuk mendapatkan maklum balas daripada pengguna dan mendedahkan ciri apa yang akan datang ke perkhidmatan ini.


Dalam sembang langsung, Twitter mengesahkan Spaces akan tiba di Android pada bulan Mac. Mereka juga berjanji untuk memperbaiki cara penyampaian Spaces.


Ciri-ciri Spaces lain yang sedang dalam pengembangan dan pelepasan yang akan datang merangkumi tajuk dan keterangan, pilihan penjadualan, sokongan untuk tuan rumah bersama dan moderator, senarai tetamu, dan banyak lagi.


Twitter juga meningkatkan pratonton yang muncul di garis masa dan memberikan label baru untuk ciri 'kapsyen' untuk menjadikannya lebih tepat dari sudut aksesibilitas.


Twitter begitu pantas mengembangkan Spaces sehingga Twitter malah mengalahkan Clubhouse kerana membawa ciri sembang audio ke Android terlebih dahulu. Pada masa ini Clubhouse masih eksklusif untuk iOS tetapi pengasas bersama Clubhouse Paul Davison baru-baru ini mendedahkan bahawa aplikasi untuk Android adalah keutamaan.


Ini bukan satu-satunya ciri berasaskan audio yang dikembangkan Twitter. Selain Spaces, syarikat dengan logo burung juga menguji ciri tweet audio dan pesanan langsung (DM) untuk pengguna di beberapa negara.

Bersaing dengan Clubhouse, Twitter Spaces Didahulukan pada Android Bersaing dengan Clubhouse, Twitter Spaces Didahulukan pada Android Reviewed by thecekodok on 9:15:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.