Acer Nitro 5 diperkuat oleh Intel Core generasi ke-11


 Acer baru sahaja melancarkan komputer riba terbaru dari keluarga Nitro 5, yang didakwa sebagai komputer riba permainan pertama yang disokong oleh pemproses Intel Core Generasi ke-11.


Acer Nitro 5 yang diperbaharui mempunyai kadar penyegaran hingga 144Hz dan kehadiran papan kekunci RGB untuk pengalaman permainan kelas atas.

Pemproses Intel Core Generasi ke-11 yang dibenamkan mempunyai prestasi sehingga 15 peratus lebih baik daripada generasi sebelumnya dan dilengkapi dengan ciri-ciri terkini, seperti Thunderbolt 4TM, PCIe Gen 4, WiFi6, dan 3200 MHz RAM.


Juga disematkan adalah NVIDIA GeForce GTX 1650 GPU dan DDR4 RAM yang boleh ditingkatkan sehingga 64GB DDR4. Ditambah sepasang slot SSD M.2 PCIe dan slot SATA dengan kapasiti simpanan lebih banyak.


"Kami menggabungkan teknologi dan input dari pelanggan untuk memenuhi keperluan peranti permainan yang boleh dipercayai - bukan hanya untuk bermain permainan, tetapi juga untuk sekolah, pekerjaan dan pembuatan konten," kata Presiden Direktur Acer Indonesia, Herbet Ang, dalam satu kenyataan pada hari Rabu ( 3/3/2021).


Dia mendakwa bahawa Acer Nitro 5 hadir untuk memenuhi keperluan ini, terutamanya pemain yang mahukan peranti permainan dengan spesifikasi kelas tinggi dan prestasi terbaik.


Seperti generasi sebelumnya, Acer Nitro 5 hadir dengan skrin 15.6 inci yang lebih padat. Peranti ini juga mempunyai peningkatan dalam teknologi paparan dengan kadar penyegaran 144Hz dalam waktu respons 3ms.


Tahap kecerahan juga telah ditingkatkan menjadi 300-nits, memberikan paparan skrin yang lebih cerah.


Reka bentuk luarannya segar, tetapi tetap membawa tanda dagang, dengan pembalut merah untuk sirip di bahagian belakang komputer riba.


Di belakang papan kekunci terdapat lampu latar yang boleh disesuaikan sehingga komputer riba dapat mengekalkan aksen permainan keseluruhan yang lebih sengit.


Terdapat juga papan kekunci RGB backlit 4 zon untuk pengalaman yang lebih mendalam. Acer Nitro 5 yang baru juga dirancang untuk memenuhi semua keperluan permainan berkat konfigurasi ciri dan penempatan reka bentuk yang disesuaikan khusus untuk aktiviti permainan.


Acer Nitro 5 bahkan disebut komputer riba permainan yang paling boleh ditingkatkan di kelasnya, dengan dua slot SSD M.2 PCle dan satu slot SATA yang dapat dipasang pada masa yang sama untuk penyimpanan, dan RAM DDR4 hingga 32 GB dalam dua yang dapat diperluas Slot DIMM.


Komputer riba ini juga mempunyai port Thunderbolt 4 yang multifungsi dan mempunyai kadar pemindahan 8x lebih pantas daripada USB 3.0. Selain itu, Intel Wi-Fi 6 AX201 (802.11ax) dan Killer Ethernet E2600 juga disematkan untuk meningkatkan kestabilan dan prestasi rangkaian.


Seperti generasi sebelumnya, Acer Nitro 5 dilengkapi dengan aplikasi NitroSense, sebuah aplikasi untuk memantau prestasi dan menguruskan sistem yang paling intuitif dan mudah digunakan di kelasnya.


Dengan hanya satu sentuhan tombol panas, pengguna dapat melihat suhu komponen, prestasi pemuatan, penggunaan kuasa, tetapan kelajuan kipas hingga tetapan papan kekunci lampu latar RGB.

Acer Nitro 5 diperkuat oleh Intel Core generasi ke-11 Acer Nitro 5 diperkuat oleh Intel Core generasi ke-11 Reviewed by thecekodok on 5:50:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.