Alamak, Pegawai Facebook Tertangkap Mahu Singkirkan Zuckerberg

 


Seorang eksekutif Facebook dalam rakaman yang bocor malah bercakap buruk dengan bos besarnya sendiri, Mark Zuckerberg. Dia menganggap bahawa Facebook telah menjadi terlalu kuat dan pemerintah harus campur tangan dengan memecahbelahkan syarikat itu.

Rakaman tersebut diterbitkan oleh media Project Veritas, dan berasal dari Benny Thomas yang kedudukannya adalah Pemimpin Perancangan Global Facebook. "Saya bekerja untuk sebuah syarikat yang melakukan banyak kerosakan di dunia. Ia banyak kebaikan, tetapi banyak kerosakan," katanya.

"Maksud saya, tidak ada raja dalam sejarah yang menguasai dua miliar orang, tetapi itu Mark Zuckerberg. Dia baru berusia 36 tahun. Itu terlalu besar untuk seorang lelaki berusia 36 tahun. Anda tidak seharusnya mempunyai kuasa lebih dari 2 bilion orang. Saya rasa itu salah, "tambahnya.


Thomas mencadangkan agar beberapa anak syarikat Facebook seperti Instagram, Oculus dan WhatsApp harus menjadi syarikat yang terpisah. Kerana kekuatannya terlalu banyak jika terus menjadi satu unit.


Sebenarnya, dia mahu Zuck disingkirkan dari jawatan CEO Facebook. "Saya akan memecahkannya dan membuang Zuck sebagai CEO," katanya sambil menyangka.


Namun, mungkin tidak ada campur tangan pemerintah kerana sering terdapat perselisihan antara ahli politik. "(Walaupun) pemerintah perlu bertindak dan memecah Google dan Facebook. Saya akan menghasilkan lebih sedikit wang tetapi lebih baik untuk dunia,"


"Facebook dan Google terlalu kuat dan perlu dikurangkan. Mereka bukan lagi syarikat, mereka adalah negara. Ia hanya akan berkembang lebih banyak, kecuali jika dihentikan," katanya.


Thomas sudah diberitahu bahawa rakaman itu akan diterbitkan. Itu belum diketahui bagaimana Facebook mengulas kenyataan kontroversi eksekutif itu.

Alamak, Pegawai Facebook Tertangkap Mahu Singkirkan Zuckerberg Alamak, Pegawai Facebook Tertangkap Mahu Singkirkan Zuckerberg Reviewed by thecekodok on 7:13:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.