Galaxy A32 berikut spesifikasi lengkap


 Selain Galaxy A52 dan A72, Samsung juga menawarkan Galaxy A32. Ini adalah spesifikasi lengkap dan serangkaian kelebihan.


Terdapat empat varian warna untuk dipilih, iaitu Awesome Violet, Awesome Black, Awesome Blue, dan Awesome White. Bahagian belakangnya kelihatan seperti kaca, Samsung mengatakan bahan yang digunakan adalah glasstik.


Ia menjadikannya kelihatan premium. Semakin menarik kamera belakang dibuat ringkas dan tidak ada alias yang menonjol rata. Memang ini bukan perkara baru, tetapi cukup untuk memberikan penyegaran di tengah konsep modul yang digunakan oleh banyak telefon bimbit di pasaran.


Galaxy A32 masih menggunakan takuk tetes air di tengah banyak telefon bimbit yang telah menggunakan lubang pukulan. Selain itu, skrinnya bagus untuk permainan.


Kerana panel yang digunakan adalah Super AMOLED Full HD + yang menyajikan warna yang kaya, tajam dan terperinci. Peregangan 6,4 inci cukup lapang untuk bermain permainan kegemaran anda.


Pengalaman bermain permainan lebih menarik kerana kadar penyegaran 90Hz dengan kadar pensampelan sentuhan 180Hz. Raksasa teknologi Korea Selatan ini mendakwa paparan skrin jauh lebih lancar daripada generasi sebelumnya.


Menawarkan tahap kecerahan 800 nits sehingga menjanjikan untuk tetap jernih walaupun digunakan di luar rumah dalam cahaya matahari yang kuat. Layar Galaxy A32 yang lebih lengkap adalah Eye Care Display yang disahkan kerana dapat melindungi mata dari cahaya biru.


Pengalaman permainan yang lancar bergantung pada landasan dapur yang dimiliki oleh telefon bimbit. Galaxy A32 mempunyai chipset MediaTek Helio G80 yang digabungkan dengan RAM hingga 8 GB.


Orang muda sekarang memerlukan telefon bimbit jarak jauh yang tidak hanya memiliki kemampuan multitasking yang baik, tetapi juga permainan. Kedua-duanya diisi dengan Helio G80. Seperti yang kita tahu, siri G MediaTek dioptimumkan untuk permainan, di mana GPU berada unggul daripada siri P.


Baterinya berkapasiti 5,000 mAh yang dilengkapi dengan pengecasan pantas 15W.


Empat kamera tertanam di bahagian belakang Galaxy A32, yang terdiri daripada sensor utama 64 MP, ultra lebar 8 MP, kedalaman 5 MP dan makro 5 MP. Sementara kamera di bahagian depan berukuran 20 MP.


Samsung telah memasukkan sensor cap jari di bawah skrin. Kemudian ada Samsung Knox yang menawarkan keselamatan berlapis, ini melindungi maklumat yang paling sensitif pengguna dari ancaman malware dan siber. Telefon ini juga mempunyai NFC untuk mengisi wang digital anda.


Spesifikasi Samsung Galaxy A32

158.9 x 73.6 x 8.4 mm

Berat 184 g

Skrin 6.4 inci, Super AMOLED, 90Hz, Gorilla Glass 5

Chipset MediaTek Helio G80

GPU Mali G52 MC2

RAM 6GB / 8GB

Penyimpanan dalaman 128 GB dapat ditambahkan dengan microSD hingga 1 TB

Kamera Belakang 64 MP, 8 MP (ultra lebar), 5 MP (makro), 5 MP (kedalaman)

Kamera Depan 20 MP

Kad SIM Dual SIM + slot MicroSD

Mempunyai Cap Jari dalam Paparan, NFC, Jack Audio 3.5mm

Bateri 5,000 mAh dengan pengecasan pantas 15W

Kesambungan 4G VoLTE, WiFI, Bluetooth 5.0, USB Jenis C

Hitam Hebat, Putih Hebat, Biru Hebat, Violet Hebat

Previous Post Next Post

Contact Form