Aplikasi Facebook untuk Windows 10 kembali di Microsoft Store setelah setahun hilang


Kira-kira setahun yang lalu, pada bulan Februari 2020, Facebook secara rasmi membuang aplikasi Facebook untuk Windows 10 dari Kedai Microsoft.


Syarikat pada masa itu mengesyorkan pengguna yang masih bersedia menggunakan aplikasi untuk memuat turunnya dari web dan bukannya Kedai Microsoft.


Sekarang, seperti dikutip dari Gizchina, Sabtu (13/3/2021), setelah satu tahun, aplikasi Facebook untuk Windows 10 kembali di Microsoft Store.


Malangnya, aplikasi Facebook untuk Windows 10 kembali sebagai Aplikasi Web Progresif (PWA). Aplikasi ini memerlukan Windows 10 Build 19003 dan disokong oleh enjin Chromium Edge.


Walaupun berbeza dari sebelumnya, penampilan, format, reka bentuk, dan cara kerja aplikasi Facebook untuk Windows 10 cukup bagus. Aplikasi ini menyokong mod gelap dan terang.


"Ini adalah versi beta dari pengalaman Facebook untuk Windows 10. Cuba menjadi salah satu penguji pertama mengenai ciri terbaru kami," kata Facebook.


Lebih lanjut Facebook mengatakan, "Kami selalu meningkatkan versi beta, jadi beritahu kami jika anda melihat sesuatu yang tidak berfungsi dengan memilih 'Laporkan Masalah' dari menu di sudut kanan atas."


Fungsi yang dibawa termasuk melihat aktiviti rakan, berkongsi kemas kini, foto dan video, dan mendapatkan pemberitahuan ketika rakan menyukai atau memberi komen mengenai muat naik pengguna.


Sebelumnya, Facebook menghapus aplikasi mereka untuk Windows pada 28 Februari 2020. Pengguna diberitahu bahawa mereka masih boleh berhubung dengan rakan di Facebook melalui penyemak imbas web.

Previous Post Next Post

Contact Form