Aplikasi Muslim Pro menambah ciri baru untuk menyambut Ramadan 2021

 


Muslim Pro menambah ciri baru pada aplikasi. Fungsi ini diharapkan dapat membantu pengguna mempersiapkan diri untuk Ramadan 2021 yang akan datang tidak lama lagi.

Terdapat dua ciri baru yang dikemukakan oleh Muslim Pro, iaitu pelacakan dzikir dan terjemahan Audio Al-Quran. Kedua-dua ciri ini, kata pemaju, diminati oleh banyak pengguna.


Pengguna kini dapat menentukan sasaran zikir dan melacaknya dengan fitur Tasbih dalam aplikasi. Ditambah pula rakaman audio yang menyertainya, hasilnya pengguna dapat mendengarkan bagaimana zikir itu dibaca dan mengikutinya.



Muslim Pro juga berusaha untuk meningkatkan aksesibilitas aplikasi untuk pengguna dengan mengintegrasikan teknologi teks-ke-pertuturan di bahagian Al-Quran. Pengguna kini dapat mendengar terjemahan audio Al-Quran dalam pelbagai bahasa.


Terjemahan audio Al Quran akan dimainkan sejurus selepas pengucapan Arab dalam setiap ayat. Pada masa ini, aplikasi Muslim Pro mempunyai sekitar 70 terjemahan, dengan beberapa bahasa mempunyai beberapa versi terjemahan.


Teknologi teks-ke-ucapan itu sendiri boleh didapati di bahagian terjemahan Al Quran. Terdapat tanda "bacaan audio tersedia" di bawah terjemahan.


"Kami mahukan fitur baru ini untuk mempermudah dan mempermudah pengguna meningkatkan iman mereka. Kerana Terjemahan Audio Al-Quran akan membolehkan individu mendengar tafsiran Al-Quran dalam bahasa yang tersedia dalam aplikasi, sambil mengesan Zikir akan mendorong orang untuk perbanyakkan mengingati Allah di mana sahaja mereka berada, "kata Zahariah Jupary, Ketua Komuniti Muslim Pro.

Aplikasi Muslim Pro menambah ciri baru untuk menyambut Ramadan 2021 Aplikasi Muslim Pro menambah ciri baru untuk menyambut Ramadan 2021 Reviewed by thecekodok on 8:44:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.