Apple Watch Versi Lasak Dirumorkan dilancarkan Tahun Ini

 


Apple dikhabarkan akan menyiapkan versi Apple Watch yang sukar dirancang untuk keadaan yang lasak. Jam pintar ini akan mensasarkan atlet, peminat mendaki, pendaki gunung dan orang yang sering bersenam di luar rumah.

Sebuah laporan dari Bloomberg mengatakan bahawa Apple merancang untuk melancarkan versi Watch yang kuat paling awal pada akhir 2021 atau 2022. Ketika dilancarkan, peranti yang boleh dipakai ini akan menjadi model terbaru yang ditawarkan oleh Apple sebagai tambahan kepada edisi standard Apple Watch dan Apple Tonton SE.


Edisi Apple Watch yang hebat ini akan mempunyai fungsi dan ciri yang sama dengan edisi standard. Tetapi reka bentuknya akan dibuat kokoh dengan perlindungan luar agar tahan benturan, seperti jam tangan Casio G-Shock, seperti dikutip dari MacRumors, Ahad (28/3/2021).



Model Apple Watch terbaru tahan air hingga 50 meter, tetapi Apple dapat membuatnya lebih keras dengan menggunakan sarung getah yang lebih tahan terhadap calar dan kerosakan. Apple Watch Series 6 kini mempunyai kes aluminium, keluli tahan karat dan titanium.


Bloomberg mengatakan ini bukan kali pertama Apple mempertimbangkan untuk melancarkan smartwatch yang sukar. Semasa melancarkan generasi pertama Apple Watch pada tahun 2015, syarikat dari Cupertino, Amerika Syarikat itu juga merancang untuk melancarkan peranti untuk atlet sukan ekstrem.


Tetapi rancangan itu tidak pernah menjadi kenyataan. Walaupun Apple kini sedang aktif membincangkan edisi sulit Apple Watch, ada kemungkinan projek ini akan ditunda atau bahkan dibatalkan.


Bloomberg juga melaporkan bahawa Apple sedang mengembangkan fitur monitor renang untuk Apple Watch, tetapi mereka tidak memberikan lebih banyak perincian.


Apple biasanya melancarkan Apple Watch barunya pada bulan September, tetapi tidak ada banyak khabar angin yang beredar mengenai pelancaran Siri 7 tahun ini. Khabar angin sebelumnya mengatakan bahawa Apple Watch Series 7 akan menampilkan monitor gula darah menggunakan sensor optik.

Previous Post Next Post

Contact Form