Bersedia untuk Festival Permainan Steam diadakan! Tukar Nama Jadi Steam Next Fest


 Steam Game Festival menukar namanya menjadi Steam Next Fest. Penukaran nama ini akan bermula pada 16 Jun 2021, tepat ketika acara diadakan pada masa yang sama dengan pelaksanaan E3.

Valve telah melancarkan Steam Next Fest, acara yang memaparkan siri permainan Steam yang sebelumnya dikenali sebagai Steam Game Festival. Acara baru akan berlangsung dari 16 Jun hingga 22 Jun, dan seperti biasa akan menawarkan banyak demo, diskaun dan permainan baru selama enam hari.


"Kami telah mengubah nama Steam Game Festival menjadi Steam Next Fest. Jelajahi dan mainkan ratusan demo permainan, tonton siaran langsung dari pembangun, dan berbual dengan pasukan pengembangan," tulis Steam.



Tarikh pelaksanaan yang dijadualkan sekarang adalah untuk Steam Next Fest, sesuai dengan E3. Pada bulan Februari, diumumkan bahwa E3 akan kembali pada tahun 2021. E3 merancang untuk mengadakan pameran digital memandangkan wabak itu belum berakhir.


Awal bulan ini, E3 2021 secara rasmi membatalkan acara luar talian mereka dan digantikan oleh acara digital semua. Pada acara ini, nama besar seperti Sony dan Microsoft akan muncul di pameran digital.


Rencananya, E3 dijadualkan berlangsung pada 15-17 Jun. Masa pelaksanaannya sendiri lebih pendek jika dibandingkan dengan Steam Next Fest yang berlangsung selama enam hari. Seperti biasa, di acara Steam, peminat menantikan kemunculan banyak permainan dengan harga yang sangat murah. Jumlahnya mungkin beribu-ribu atau bahkan ratusan permainan.


Ini adalah bonus bagus untuk permainan demo yang dikeluarkan sebelumnya tetapi mempunyai had masa untuk mencubanya. Dengan kehadiran Steam Next Fest, diharapkan dapat membuka peluang untuk demo permainan sebelumnya untuk kembali dan menawarkan percubaan terhad yang dapat dimainkan pada masa akan datang.

Bersedia untuk Festival Permainan Steam diadakan! Tukar Nama Jadi Steam Next Fest Bersedia untuk Festival Permainan Steam diadakan! Tukar Nama Jadi Steam Next Fest Reviewed by thecekodok on 5:10:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.