Bukan Kosong, Ini Inovasi Oppo untuk Menyambut Era 5G

 


Penjual telefon bimbit sedang mengembangkan teknologi terkini untuk menyambut 5G. Salah satunya ialah Oppo, yang telah menyiapkan serangkaian inovasi pada era rangkaian generasi kelima ini.

Oppo dan Ericsson baru-baru ini menguji rangkaian mmWave 5G di China, hasilnya diumumkan di Mobile World Congress (MWC) Shanghai 2021.


Tidak main-main, dari hasil percubaan ini Oppo dan Ericsson mencatatkan kelajuan downlink hingga 4.06 Gbps. Dengan kelajuan internet seperti itu, memuat turun fail 2GB dapat dilakukan dalam empat saat.


Rangkaian MmWave diketahui mempunyai jarak yang lebih kecil jika dibandingkan dengan Sub-6GHz. Tetapi dalam percubaan ini, pengguna yang berjarak 2,3 km dari BTS masih dapat memperoleh kelajuan downlink 200 Mbps.


"Ini adalah hasil tertinggi dari semua ujian pada peranti pengguna yang telah dilakukan di China setakat ini," kata Zhi Chen, Penyelia Jabatan Jalur Lebar Bergerak di Oppo semasa sesi wawancara di MWC Shanghai 2021 baru-baru ini.


Pada acara yang sama, Oppo juga memperkenalkan aksesori yang dipanggil Oppo 5G CPE Omni. Peranti ini dapat menukar isyarat 5G menjadi sambungan Wi-Fi yang cepat dan stabil.


Peranti ini membawa teknologi Sistem Antena 5G O-Reserve yang menggunakan spektrum sub-6Ghz yang memastikan isyarat terbaik.


Pada masa yang sama, terdapat Antena O-Motion 5G yang mempunyai reka bentuk 360 darjah untuk menangkap isyarat mmWave terkuat. Sehingga di mana sahaja peranti ini diletakkan, ia dikatakan bebas dari titik buta dan mendapat prestasi terbaik.


Telefon ini dilengkapi dengan chipset Snapdragon 765G yang hebat. Digabungkan dengan rangkaian 5G, bermain permainan AAA melalui permainan awan boleh dilakukan tanpa halangan.




Bukan Kosong, Ini Inovasi Oppo untuk Menyambut Era 5G Bukan Kosong, Ini Inovasi Oppo untuk Menyambut Era 5G Reviewed by thecekodok on 9:03:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.