Pokemon Legends: Arceus Siap Dilancarkan 2022, Ada Apa?


 Syarikat Pokemon mengumumkan bahawa permainan barunya, Pokemon Legends: Arceus, akan dirilis pada tahun 2022 di Nintendo Switch.

Mereka menyampaikannya kepada Pokemon Present, salah satu acara yang memperingati ulang tahun ke-25 Pokemon. Pada acara tersebut, mereka menyampaikan petikan dari permainan petualangan Pokemon dunia terbuka.


Pokemon Company dan Game Freak mendedahkan bahawa Pokemon Legends: Arceus akan keluar pada awal 2022. Tarikh rilis permainan belum pasti. Namun, dapat dianggarkan antara Januari hingga April 2022. Dalam permainan ini untuk menangkap Pokemon, pemain akan dapat memerhatikan mereka untuk mengetahui tingkah laku mereka, kemudian secara diam-diam menangkap mereka dengan Poke Ball.


Pokemon Legends: Arceus berjaya mengekalkan inti permainan dan mencampurkannya dengan elemen aksi dan RPG. Pemain kemudian harus menangkap, meneliti, dan meneliti Pokemon liar di era lama di wilayah Sinnoh.


Dalam treler pertama, ia menunjukkan sedikit penerangan mengenai permainan ini dengan konsep dunia terbuka. Nampaknya pemain dapat menjelajah dunia Pokemon dengan lebih bebas dengan pertempuran yang lebih menarik.


Wilayah Sinnoh adalah tempat untuk Pokemon Diamond dan Pokemon Pearl, tetapi pada era yang berbeda. Pokemon Legends memberikan pengalaman permainan sebelum idea untuk menjadi Pelatih Pokemon atau memiliki Liga Pokemon.


Anda akan menjadi orang pertama yang menemui banyak Pokemon klasik dan generasi baru. Permainan dimulakan dengan membuat Pokedex di kawasan itu dan memilih satu Pokemon dari tiga yang ada, iaitu Rowlet, Cyndaquil atau Oshawott, yang dipetik dari BGR.


Walaupun konsep yang ditawarkan terdengar bagus, sebenarnya treler itu tidak menunjukkan sebahagian besar permainan yang dapat membangkitkan minat pemain. Hanya beberapa rakaman di kawasan yang luas tanpa animasi Pokemon liar yang bergerak, NPC atau keadaan cuaca. Masih sangat kosong dengan pemandangan yang luas.


Persoalannya, apa yang sebenarnya ingin ditawarkan oleh pemain Pokemon Legends: Arceus?

Pokemon Legends: Arceus Siap Dilancarkan 2022, Ada Apa? Pokemon Legends: Arceus Siap Dilancarkan 2022, Ada Apa? Reviewed by thecekodok on 9:05:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.