Ciri Deep Nostalgia di Aplikasi MyHeritage Membuat Foto Lama Tampak Hidup

 


Kecerdasan buatan atau Kecerdasan Buatan (AI), dalam fitur Deep Nostalgia aplikasi MyHeritage, dapat membuat foto lama menjadi hidup. Anda melakukannya dengan menambahkan animasi gerakan dari foto lama.


Pada hari Ahad (28/2/2021) semalam, ciri ini sibuk dibincangkan di Twitter. Pelbagai respons muncul, termasuk kesan menyeramkan dan mengerikan yang disampaikan oleh penggunanya.


Dikutip dari The Verge, Isnin (1/3/2021), akaun Twitter MyHeritage rasmi berkongsi tweet mengenai ciri ini.


"Saya suka melihatnya tersenyum lagi!" Cubalah ciri #DeepNostalgia #FotoAnimasi baru kami untuk diri anda dan bersiaplah untuk MENAKJUBKAN !!! " tweet.


MyHeritage mengatakan bahawa ia akan memperbaiki gambar terlebih dahulu sebelum menukar format ke GIG. Pengguna mesti mendaftar untuk mendapatkan akaun percuma di MyHeritage dan kemudian memuat naik foto.


MyHeritage juga mendakwa tidak berkongsi foto dengan pihak ketiga. Dengan begitu, foto yang dimuat tanpa melengkapkan pendaftaran secara automatik dikatakan akan dihapus untuk melindungi privasi penggunanya.


Perkhidmatan Deep Nostalgia, yang ditawarkan oleh syarikat salasilah dalam talian MyHeritage, menggunakan AI berlesen dari D-ID untuk membuat kesan foto bergerak.


Nostalgia mendalam dapat mengambil gambar dari mana-mana kamera dan menjadikannya hidup. Program ini menggunakan pemacu video gerakan muka yang telah dirakam dan memilih animasi terbaik untuk foto statik.


Secara semula jadi, program ini telah menjadi sejenis penghasil meme di Twitter, dengan pengguna berusaha mendorong AI ke hadnya.


Nostalgia mendalam hanya dapat menangani satu gambar kepala dan hanya dapat menghidupkan wajah. Anda boleh memuat naik lima foto secara percuma ke MyHeritage untuk Deep Nostalgia ini dan untuk foto keenam dan seterusnya, anda perlu mendaftarkan akaun berbayar.

Ciri Deep Nostalgia di Aplikasi MyHeritage Membuat Foto Lama Tampak Hidup Ciri Deep Nostalgia di Aplikasi MyHeritage Membuat Foto Lama Tampak Hidup Reviewed by thecekodok on 6:50:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.