Elon Musk Mengungkapkan Sebab Mengapa Dogecoin Gila

 


Elon Musk telah lantang menyokong Dogecoin, cryptocurrency yang berasal dari meme anjing Shiba Inu. Tetapi pernahkah anda terfikir mengapa Elon Musk sangat menyukai Dogecoin?

Lelaki yang digelar Iron Man di dunia nyata itu menjelaskan mengapa dia begitu tergila-gila dengan Dogecoin melalui tweet dari netizen dengan nama pengguna @VitoTheGreat_.


"Kenapa kamu suka $ DOGE begitu?" dia tanya.


Secara semula jadi, ramai yang ingin tahu tentang motivasi salah seorang lelaki di sebalik penubuhan PayPal. Dari tweetnya sahaja, semakin banyak orang menyokong Dogecoin walaupun dari pelbagai kalangan. Panggil selebriti seperti Snoop Dog ke Mia Khalifa.


Sesuai dengan wataknya yang santai, ternyata alasan di sebalik itu sangat mudah.


"Saya suka anjing dan meme," jawab Elon Musk. Aduhai, itulah alasannya!


Memang, bos SpaceX telah berkali-kali berkongsi tweet untuk menyokong Dogecoin. Ada juga meme yang keluar dan membuat penyokong garis keras mereka ketawa.


Sementara itu, suara para pakar dibahagi dua mengenai potensi Dogecoin. Ada pihak yang percaya bahawa Dogecoin tidak lebih dari sekadar gurauan yang akan memudarkan euforia, ada juga yang berpendapat bahawa Dogecoin mempunyai kemungkinan tumbuh tahun ini memandangkan pertumbuhannya yang telah mencapai 1.000%.

Previous Post Next Post

Contact Form