Resident Evil Village Dukung Fitur AMD FidelityFX & Ray Tracing di PC


Tinggal 2 bulan lagi sehingga pelancaran Resident Evil Village pada bulan Mei 2021. Maklumat terbaru yang datang dari permainan ini adalah bahawa AMD sedang menjalin kerjasama dengan Capcom.

AMD baru sahaja melancarkan kad grafik Radeon RTX 6700 XT, yang mempunyai maklumat menarik untuk peminat permainan seram survival. AMD telah mengumumkan kerjasama dengan Capcom, di mana ciri mereka AMD FidelityFX dan Ray Tracing akan tiba di versi PC Resident Evil Village dengan kad grafik 6000 siri.


"Kami telah bekerjasama dengan Capcom untuk memanfaatkan AMD FidelityFX dan Ray Tracing untuk meningkatkan suasana dan visual generasi seterusnya di Resident Evil Village. Kami tidak sabar untuk bermain #REVillage pada 7 Mei," tulis Radeon.


Bagi anda yang masih merasa tidak dikenali, AMD FidelityFX adalah alat yang digunakan pembangun untuk meningkatkan kualiti gambar, membuat teknik aplikasi seperti oklusi ambient, pemboleh ubah bayangan dan teknik penajaman khas.


Ciri Ray Tracing dan teknik lain juga akan disokong oleh Resident Evil Village di Playstation 5, Xbox Series X (30fps). Sudah tentu, kerana Capcom kini bekerjasama dengan AMD, Resident Evil Village mungkin tidak menyokong ciri DLSS NVIDIA.


Resident Evil Village dijadualkan untuk dilancarkan pada 7 Mei 2021 dan boleh didapati di Playstation 5, Playstation 4, Xbox Series X, Xbox One dan PC. Membawa pengalaman bermain yang menakutkan dengan mengambil latar belakang kisah Ethan Winters dan isteri Mia.


Semasa menikmati kehidupan yang damai bebas dari mimpi buruk, tragedi menimpa mereka sekali lagi. Ketika Kapten BSAA Chris Redfield masuk ke rumah mereka, Ethan harus pergi ke neraka sekali lagi untuk mendapatkan kembali puterinya yang diculik.

Previous Post Next Post

Contact Form