Facebook Membuat Aplikasi untuk Rapping

 


Aplikasi eksperimen baru dari pasukan NPE (Facebook New Product Experimentation) dilancarkan. Bar, itulah nama aplikasi, memungkinkan pengguna untuk melakukan rap dengan irama muzik seperti rakaman gaya studio.

Pengguna boleh berkongsi hasil video rap, menghantar ke akaun media sosial lain, atau hanya menyimpan ke telefon bimbit. Dilaporkan oleh The Verge, Bars, yang dilancarkan minggu lalu, akan memulakan fasa percubaan beta.


Aplikasi ini dikhaskan untuk pemuzik, terutama untuk rapper. Sebelumnya ada aplikasi dengan fitur serupa bernama Collab, yang dilancarkan pada bulan Disember dan sedang berusaha untuk bersaing dengan TikTok.



Bar berusaha untuk memudahkan pengguna merakam dan berkongsi lagu rap. Aplikasi ini berusaha memenuhi keperluan studio profesional untuk menghasilkan rentak hebat.


"Alat pengeluaran audio boleh menjadi kompleks, mahal dan sukar digunakan," kata Pengurus Komuniti Bars, DJ Iyer dalam catatan blog.


"Dengan Bar, anda dapat memilih salah satu rentak buatan kami, menulis lirik dan merakam sendiri," sambungnya.


Bar membolehkan pengguna menandakan diri mereka sebagai pemula, pertengahan atau lanjutan. Pemula dapat menggunakan kamus sajak automatik, dan pengguna lanjutan dapat mengakses mod gaya bebas dan menggunakan lapan kata yang dipilih secara rawak untuk lebih dari 16 rentak.


Aplikasi ini juga bertujuan untuk memberi jalan kepada rapper untuk tetap dapat membuat persembahan dan berinteraksi dengan pemuzik lain memandangkan tempat-tempat tempatan ditutup kerana wabak virus korona. Sayangnya aplikasi ini hanya tersedia untuk peranti iOS.

Facebook Membuat Aplikasi untuk Rapping Facebook Membuat Aplikasi untuk Rapping Reviewed by thecekodok on 6:06:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.