Permainan Monster Hunter Rise Disiapkan untuk PC

 


Berita baik kembali untuk pemain. Sebabnya ialah Monster Hunter Rise sedang dipersiapkan untuk dilancarkan di PC pada tahun 2022.

Monster Hunter Rise pada awalnya ditetapkan untuk rilis khas di Nintendo Switch pada 26 Mac 2021, sehingga akhirnya tiba di PC, menurut pengeluar Ryozo Tsujimoto. Dia memberitahu IGN Japan dalam temu bual bahawa pemain PC boleh mendapatkan Monster Hunter Rise di Steam pada awal 2022.


"Kami menerima banyak permintaan dari Monster Hunter untuk versi PC, terutama dari pemain luar negeri, jadi kami memutuskan untuk mengembangkan versi PC yang akan kami rilis pada awal 2022," kata Tsujimoto.


Masih dalam pengembangan, jadi apabila tiba waktunya, saya ingin berkongsi maklumat ini dengan lebih terperinci.


Mengenai persoalan apakah kejayaan Monster Hunter World, yang merupakan permainan Monster Hunter pertama yang muncul di PC selain MMO Monster Hunter Online, juga mempengaruhi keputusan Capcom untuk mengangkut Rise juga, Tsujimoto mengesahkan.


"Ini sebahagian daripada itu, tetapi kami juga selalu mendapat banyak permintaan dari peminat untuk port PC," katanya.


Tugas pemain di Monster Hunter Rise cukup mudah. Menjadi pemburu raksasa dengan semua senjata yang dimiliki para pemain dan mempertahankan kampung dari raksasa.


Seperti permainan lain, pemain akan diuji kesabaran dan kemahiran mereka dalam memainkan watak utama dalam permainan ketika memburu monster, mengumpulkan pelbagai kekuatan, mengesan mangsa dan serangan monster yang masih hidup.


Berita baiknya adalah, bagi pemain yang kemudiannya ingin bermain Monster Hunter Rise, tidak perlu memainkan Monster Hunter sebelumnya, kerana setiap Monster Hunter mempunyai jalan cerita yang berbeza.

Previous Post Next Post

Contact Form