HUAWEI IdeaHub, Inovasi Percepatan Pejabat Pintar Digital

 


Pandemik yang telah mewujudkan kebiasaan bekerja dari rumah telah membuat pekerja menyedari bahawa kolaborasi akan berjalan dengan lebih berkesan melalui kaedah digital. Ini berterusan sehingga beberapa pekerja mula kembali ke pejabat secara beransur-ansur.

Menyedari hal ini, Huawei melancarkan HUAWEI IdeaHub untuk memenuhi keperluan tersebut dan meningkatkan kerjasama, iaitu inovasi pejabat pintar yang menggabungkan Huawei Cloud Meeting dengan kualiti definisi tinggi (HD), penulisan pintar, dan perkongsian tanpa wayar untuk mendapatkan ruang kerja yang pintar.


Peranti ini menggabungkan peranti komunikasi seperti projektor, papan putih, mikrofon, pembesar suara, tablet, PC, televisyen dan persidangan video dengan mudah. Kerjasama tentu berkesan secara visual dengan skrin berukuran 65 inci atau 86 inci yang dilengkapi dengan resolusi 4K dan kemampuan video 60 bingkai sesaat, yang membolehkan tetikus diarahkan ke persembahan atau gambar yang terperinci.


Perkara seterusnya yang menonjol oleh HUAWEI IdeaHub adalah audio kelas hi-fi yang menjadikan interaksi menjadi hidup. Suara pada pembesar suara setiap peserta akan lebih jelas dan bersih dengan ciri-ciri menghilangkan gema akustik dan penekanan bunyi automatik.


Masih dalam bentuk audio, Huawei juga telah menerapkan teknologi yang disebut penebat akustik sehingga para peserta dapat meminimumkan bunyi di sekitarnya dengan Artificial Intelligent atau kecerdasan buatan, membuat peserta pertemuan merasa seperti berada di ruangan kecil bahkan di ruangan besar.


Untuk mikrofon, Huawei telah menyertakan susunan mikrofon yang akan menerima dan mengeluarkan suara dari jarak 8 meter dengan jelas. HUAWEI IdeaHub juga menyokong unjuran pintar, yang membolehkan kandungan diproyeksikan ke layar dengan sambungan berwayar atau tanpa wayar.


Sebagai ilustrasi, penyampai hanya perlu memasang komputer riba atau peranti pintar ke skrin, sementara jika peserta lain ingin berkongsi layar dari jarak jauh, dia akan terlebih dahulu menerima permintaan.


Sejumlah nilai tambah lain dari HUAWEI IdeaHub termasuk unjuran tanpa wayar untuk perkongsian kandungan. IdeaHub membolehkan sehingga 20 sumber projektor sehingga 20 orang dapat beralih antara persembahan semasa disambungkan secara wayarles ke skrin. Selanjutnya, terdapat kawalan terbalik yang membolehkan pengguna mengawal PC dari skrin.


Melalui papan putih digital terbina dalam, pengguna HUAWEI IdeaHub baik di bilik mesyuarat dan bergabung dalam talian mempunyai kawalan yang sama terhadap kandungan di skrin. Pengguna juga dapat memanfaatkan latensi ultra rendah 35 milisaat untuk memperoleh pengalaman melukis pena dan kertas.


Dengan ciri inovatif ini, HUAWEI IdeaHub menjadikan mesyuarat berjalan lebih berkesan, dengan banyak idea dikongsi yang dapat direalisasikan dengan segera. Pengguna akan mempunyai pengalaman kolaborasi yang lebih cekap dan menyeronokkan dengan pasukan tanpa mengira jarak.

HUAWEI IdeaHub, Inovasi Percepatan Pejabat Pintar Digital HUAWEI IdeaHub, Inovasi Percepatan Pejabat Pintar Digital Reviewed by thecekodok on 9:51:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.