Ini Spesifikasi Lengkap Samsung Galaxy A32

 


Setelah diperkenalkan secara global .Berikut adalah spesifikasi Samsung Galaxy A32


Galaxy A32 menawarkan skrin Super AMOLED Infinity-U 6,4 inci dengan resolusi Full HD +. Menawarkan tahap kecerahan 800 nits sehingga menjanjikan untuk tetap jernih walaupun digunakan di luar rumah dalam cahaya matahari yang kuat.



Mengikuti tren, telefon ini menyokong kadar penyegaran 90Hz yang menjadikan skrin bergulir lebih lancar serta beralih antara aplikasi dengan lancar. Di samping itu, respons sentuhan pada layar mencapai 180Hz, menjanjikan pengalaman permainan yang lebih lancar.



Dapurnya dikuasakan oleh chipset MediaTek Helio G80 yang digabungkan dengan dua pilihan RAM 6GB dan 8GB. Memori dalaman 128 GB, tetapi jika kekurangan slot microSD disediakan yang menyokong sehingga 1 TB.



Lima kamera tertanam di Galaxy A32. Empat di bahagian belakang terdiri daripada sensor utama 64 MP, ultra lebar 8 MP, kedalaman 5 MP dan makro 5 MP. Sementara kamera di bahagian depan berukuran 20 MP.



Bateri berkapasiti 5.000 mAh tertanam di dalamnya. Ditambah sejumlah ciri menarik lain, seperti cap jari dalam paparan dan NFC.



Galaxy A32 hadir dalam empat varian warna, iaitu Awesome Violet, Awesome Black, Awesome Blue, dan Awesome White. Malangnya, Samsung belum mengumumkan harganya dan bila telefon boleh dipesan.



Sebagai generasi asli mudah alih yang sebenar, pengguna yang memahami sosial semakin bergantung pada telefon pintar untuk melakukan apa sahaja, bila - bila saja dan di mana sahaja. Prestasi Galaxy A32 sangat sesuai untuk menyokong pelbagai aktiviti, dari permainan hingga pembuatan kandungan dan pengalaman streaming.



Spesifikasi Samsung Galaxy A32


158.9 x 73.6 x 8.4 mm


Berat 184 g


Skrin 6.4 inci, Super AMOLED, 90Hz, Gorilla Glass 5


Chipset MediaTek Helio G80


GPU Mali G52 MC2


RAM 6GB / 8GB


Penyimpanan dalaman 128 GB boleh ditambah dengan microSD hingga 1 TB


Kamera Belakang 64 MP, 8 MP (ultra lebar), 5 MP (makro), 5 MP (kedalaman)


Kamera Depan 20 MP


Kad SIM Dual SIM + slot MicroSD


Mempunyai cap jari dalam paparan, NFC, Jack audio 3.5 mm


Bateri 5,000 mAh dengan pengecasan pantas 15W


Kesambungan 4G VoLTE, WiFI, Bluetooth 5.0, USB Jenis C


Hitam Hebat, Putih Hebat, Biru Hebat, Violet Hebat


Previous Post Next Post

Contact Form