Instagram Stories Disimpan dalam Draf


 Pengguna Instagram akan dapat menyimpan Stories  sebagai draf. Kehadiran ciri ini telah disahkan oleh Instagram, dan akan tersedia dalam masa terdekat.

Tidak ada informasi mengenai kapan tepatnya fungsi ini dapat digunakan oleh pengguna Instagram. Setakat ini, pengguna baru dapat menyimpan catatan dalam suapan sebagai draf untuk Instagram.


Pembangun Alessandro Paluzzi berkongsi beberapa tangkapan skrin yang menunjukkan bagaimana ciri itu akan kelihatan apabila ia tersedia. Semasa menghantar Berita, jika pengguna Instagram menekan butang 'kembali', mereka akan melihat pemberitahuan Buang Media dengan tiga pilihan: Buang, Batal, dan Simpan Draf.


Setelah memilih untuk menyimpan Cerita sebagai draf, pengguna dapat mengaksesnya kemudian dalam draf khas yang muncul ketika menekan butang "Tulis".


Namun, seperti yang dikutip oleh Pocket Now, Kamis (25/3/2021) perlu diingat bahawa tangkapan layar yang dikongsi oleh Paluzzi telah diambil setelah menggali kod tersebut, atau merupakan bagian dari ujian terbatas. Jadi, UI draf ciri Cerita mungkin kelihatan berbeza apabila tersedia untuk semua pengguna pada masa akan datang.

Instagram Stories Disimpan dalam Draf Instagram Stories  Disimpan dalam Draf Reviewed by thecekodok on 2:59:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.