Ini TWS Anti Bakteri LG Tone Free FN7

 


Semakin banyak vendor teknologi membawa peranti stereo tanpa wayar (TWS)  Terkini, LG membawakan TN Free FN7 yang didakwa sebagai anti-bakteria.

LG Tone Free FN7 dilengkapi Pembatalan Kebisingan Aktif (ANC) yang dapat mengurangkan pelbagai bunyi frekuensi tinggi yang boleh mencampur dan mempengaruhi kualiti tangkapan suara fon telinga. Ciri ini dibina berdasarkan reka bentuk mikrofon dan gel telinga.


Di setiap unit earbud LG Tone Free FN7, terdapat tiga mikrofon yang memantau dan mengesan gelombang suara yang datang dari pelbagai arah. Walaupun reka bentuknya mengadopsi Vortex Ribs, di mana unit in-ear dibuat dalam bentuk spiral yang berguna untuk menutup dengan lebih ketat tetapi tetap selesa untuk meminimumkan rembesan kebisingan luar.


LG FN7 membawa teknologi Meridian Audio, yang merupakan syarikat teknologi audio Britain yang menjanjikan suara yang unggul. Salah satu sokongan Meridian pada LG FN7 adalah penyertaan Headphone Spatial Processing (HSP), yang merupakan teknologi pemprosesan suara yang telah diperhalusi selama lebih dari 25 tahun.


Sokongan teknologi ini mengatasi cabaran untuk mendengar muzik melalui fon telinga yang bersaiz padat, dan kurangnya bunyi berterusan antara saluran unit fon telinga kanan dan unit kiri.


Kehadiran HSP ini memungkinkan LG Tone Free FN7 mencipta semula lanskap suara, dengan susunan yang kuat antara bunyi yang realistik, yang juga memberikan kejelasan terhadap warna suara vokal.


"Sebenarnya, untuk menyokong bermain permainan, LG Tone Free FN7 dapat menghasilkan suara real-time yang menjadikan pengalaman permainan dengan kualiti audio premium lebih menyenangkan"


Selain itu, Meridian juga menyediakan tetapan suara (equalizer) dengan empat jenis pratetap. Setiap pratetap berfungsi untuk menyesuaikan suara muzik mengikut keperluan dan selera penggunanya.


Terdapat Mod Semula jadi untuk suara yang sahih dan seimbang, Imersif untuk menghadirkan suara dalam ruang yang lebih luas dan tiga dimensi, Bass Boost untuk lebih banyak menekankan warna suara bass dan Treble Boost untuk meningkatkan prestasi warna vokal yang lebih jelas.


Terutama untuk warna suara bass, LG Tone Free FN7 juga memberikan suara bass yang lebih lengkap dan kaya dengan pemacu silikon berkualiti tinggi, kubah logam yang lebih kuat dan peredam tekstur yang lebih padat untuk resolusi frekuensi pertengahan dan tinggi yang lebih baik.


Melengkapkan kemudahan penggunanya, G Tone Free FN7 dilengkapi dengan casing penyimpanan yang disebut UV Nano Case. Selain mengecas, casing ini juga merangkumi teknologi untuk membersihkan unit fon telinga LG baru ini dari kemungkinan bakteria yang melekat padanya semasa digunakan atau di luar casing.


Dengan menggunakan sinar ultraviolet, sarung ini membantu menjaga kebersihan telinga pemakai dengan mengurangkan kemungkinan bakteria menempel di bahagian dalam earbud. Perkara-perkara yang berkaitan dengan menjaga kebersihan unit ini juga disokong oleh bahan yang digunakan dalam unit earbud.


Pada masa yang sama dengan pelancaran LG Tone Free FN7, LG juga memperkenalkan varian earbud TWS FN4, yang merupakan varian yang mensasarkan pasaran yang lebih luas. Walaupun bertujuan untuk mensasarkan pengguna yang lebih luas, LG FN4 juga memberikan kualiti suara premium berkat sokongan Meridian Audio.


Terdapat pilihan tetapan penyamaan khusus dengan tetapan dari Meridian. Untuk keselesaan dan keselamatan sepanjang penggunaan, LG telah menyertakan fitur Ambient Sound Mode pada earbud TWS ini. Apabila diaktifkan, ini memungkinkan pengguna untuk mendengar suara dari lingkungan sekitarnya.

Ini TWS Anti Bakteri LG Tone Free FN7  Ini TWS Anti Bakteri LG Tone Free FN7 Reviewed by thecekodok on 3:05:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.