Nintendo dan Niantic Bekerjasama untuk Membuat Permainan AR Pikmin

 


Nintendo dan Niantic bekerjasama untuk membuat aplikasi mudah alih baru. Menggunakan teknologi AR yang digunakan oleh Niantic, akan menghidupkan watak Nintendo.

Untuk memulai perkongsian ini, mereka mengembangkan aplikasi berdasarkan permainan Pikmin. Aplikasi ini akan merangkumi aktiviti permainan seperti Pokemon GO, sehingga berjalan lebih menyeronokkan.


"Kami akan berkongsi lebih banyak perincian mengenai aplikasi ini dalam beberapa bulan mendatang. Kami gembira dapat terus membina perkongsian ini kerana kami meneruskan misi untuk mengajak orang-orang menjelajah dunia bersama," tulis Niantic VP Pengurusan Produk, Kei Kawai. Khamis ( 25/3/2021).



Pikmin adalah watak permainan yang akan dibina dengan teknologi AR, untuk menghidupkan watak-watak kesayangan Nintendo dengan cara baru.

"Kami merasa terhormat kerana Nintendo telah memilih Niantic sebagai penerbit aplikasi AR dunia nyata," tulis Kawai.


Permainan terbaru Pikmin dirancang untuk dilancarkan tahun ini. Kerjasama mereka adalah projek pertama dalam pembangunan permainan. Niantic sebelum ini membuat permainan dengan konsep AR dunia nyata seperti Ingress.


"Dijadwalkan akan diluncurkan akhir tahun ini dan akan menjadi judul pertama yang dibuat oleh Tokyo Studio kami sejak penubuhannya pada bulan April 2018," tulis Kawai.


Hingga akhirnya merilis Pokemon Go pada tahun 2016, dan menjadi sangat fenomenal di kalangan pemain pada awal rilisnya. Sejak itu, mereka bekerja dengan lesen lain seperti Setter of Caton dan Harry Potter: Wizards Unite.


Walaupun perincian mekanik permainan belum diumumkan, mereka akan menggabungkan konsep dari permainan Pokemon Go dan Nintendo's Pikmin. Namun, mengingat kehadiran wabak yang belum berakhir, itu menjadi persoalan besar, nanti permainan ini akan menarik pemain dan bersaing dengan populariti seperti Pokemon GO?

Nintendo dan Niantic Bekerjasama untuk Membuat Permainan AR Pikmin Nintendo dan Niantic Bekerjasama untuk Membuat Permainan AR Pikmin Reviewed by thecekodok on 2:54:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.