Netizen Tertipu, Biker Cantik Ini Aslinya Pria Setengah Abad


 Aplikasi mudah alih agak mengagumkan hari ini dan berkembang pesat. Sebagai contoh, aplikasi fotografi yang pintar dan cukup kuat untuk menerapkan penapis pada foto dan mengubahnya hanya dalam beberapa klik.

Seperti kisah menarik dari penunggang motosikal Jepun yang telah memperdaya orang untuk menyiarkan gambar di akaun Twitternya yang bernama @azusagukuyaki.


Akaun itu mengandungi gambar dan tweet seorang wanita muda dan cantik gaya berbasikal. Semuanya kelihatan normal, tetapi pada akhirnya dapat diketahui bahawa terdapat foto aneh yang menunjukkan orang yang berada di cermin spion tidak kelihatan seperti gambar dalam foto tersebut.


Ini menimbulkan rasa ingin tahu dan media Jepun mengesan biker untuk mengetahui siapa yang berada di belakang foto itu, seperti yang dilaporkan Ubergizmo. Dan siapa sangka bahawa wanita muda dan cantik ini sebenarnya adalah lelaki berusia 50 tahun yang menggunakan aplikasi telefon pintar untuk mengubah penampilannya.


Lelaki itu mengatakan bahawa tidak ada netizen yang berminat untuk melihat lelaki tua, sebab itulah dia menggunakan aplikasi foto untuk menjadikan dirinya lebih popular.


Walaupun media telah menyatakan identitinya, akaun tersebut nampaknya terus memuat naik gambar cantik menggunakan aplikasi tersebut. Foto yang dipaparkan juga agak realistik.

Netizen Tertipu, Biker Cantik Ini Aslinya Pria Setengah Abad Netizen Tertipu, Biker Cantik Ini Aslinya Pria Setengah Abad Reviewed by thecekodok on 1:22:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.