OPPO A54 Dilancarkan, Menjadi Juara Baru Seri A

 


OPPO A54 secara rasmi hadir sebagai wira baru siri A di pasaran . Peranti ini meneruskan kejayaan OPPO A53, yang menjadi telefon pintar terlaris pada tahun 2020 berdasarkan tinjauan IDC pada Q3 2020.

Peranti ini dilengkapi dengan kelebihan baru dan teknologi peranti mewah, dan menawarkan reka bentuk premium di skrin, serta warna peranti yang bergaya dan bergaya untuk orang muda.


Berikut adalah beberapa kelebihan wira OPPO A Series 2021 yang baru.


1. Skrin yang selesa dalam semua keadaan cuaca


Trend reka bentuk skrin punch-hole sering dijumpai di hujung telefon bimbit unggulan. Reka bentuk bulatan kecil di sisi skrin menjadikan skrin telefon bimbit kelihatan lebih lebar dan lebih futuristik. OPPO A54 juga menyajikannya dengan reka bentuk skrin Punch-hole 6.51 "HD + Smart Screen.


Bukan hanya kelihatan lebih luas dan moden, tetapi teknologi Smart Sunlight Screen & Moonlight Screen pada telefon bimbit ini memungkinkan untuk menyesuaikan pencahayaan automatik dengan kecerahan skrin dari 2 nits hingga 550 nits. Ketika berada di bawah terik matahari atau cahaya rendah, layar masih selesa dilihat. Terdapat juga fitur Eye Comfort yang menjadikan layar lebih sehat untuk dilihat dan tidak membuat mata letih walaupun berada di depan layar.


2. Gabungan Bateri Besar dan Pengecasan Pantas


Telefon pintar adalah akan kongsi yang menyertai aktiviti harian, jadi hayat bateri juga mesti berkualiti. OPPO A54 hadir dengan gabungan Bateri Besar 5000mAh & Pengecasan Cepat 18W yang membolehkan pengguna mengecas sekali tetapi boleh digunakan untuk streaming video dalam talian 19.9 jam atau hiburan muzik selama 41 jam.


Apabila bateri hampir habis, ada fitur Super Power Saving Mode yang memungkinkan pengguna memanfaatkan sepenuhnya telefon bimbit mereka walaupun bateri hanya tersisa 5%. Pengguna masih boleh menggunakan sembang selama 85 minit di WhatsApp dan juga memanggil 91 minit.


Selain itu, fitur Pengisian Semalaman yang Dioptimumkan membolehkan pengecasan selamat dan tidak berlebihan. Dengan ciri ini, pengguna dapat menyesuaikan pengisian mengikut waktu tidur dan memastikan bahawa telefon dicas 100% ketika terjaga. Tidak perlu lagi bimbang tentang kuasa telefon bimbit yang berlebihan.


3. Kamera Selfie 16MP

Seseorang sering merakam saat-saat menarik dengan selfie, bermula dari bergaul dengan rakan, atau ketika bersenang-senang menghabiskan masa. Hasil kualiti gambar yang baik ditentukan oleh kamera telefon pintar. Kamera Selfie 16MP OPPO A54 siap untuk merakam momen menarik dan kisah unik dalam gambar selfie yang terang dan berwarna-warni.


Kamera OPPO A54 juga dilengkapi dengan algoritma AI pintar yang secara automatik dapat menyesuaikan warna kulit dan cahaya sekitar. Oleh itu, kamera selfie 16MP AI siap membuat selfie dengan kesan semula jadi dan mempesona.


4. Penyimpanan Besar dan Prestasi Pintar


Kecenderungan media sosial menyebabkan pengguna telefon pintar menyiarkan kandungan di media sosial masing-masing. Sudah tentu, untuk menyimpan semua kenangan, saat-saat menarik, hingga kisah unik dalam bentuk video, anda memerlukan memori telefon bimbit yang besar.


OPPO A54 dilengkapi dengan ROM 128GB sehingga pengguna dapat menyimpan lebih banyak aplikasi, video, foto, dan pelbagai fail lain. Ditambah dengan prestasi RAM 4GB yang ditingkatkan oleh ciri Hyperboost, ia siap untuk menyokong semua aktiviti dengan lancar, dari multitasking hingga permainan.


5. Reka Bentuk Kontemporari

Reka bentuk telefon pintar semasa menjadikan OPPO A54 bukan sahaja pasangan yang sempurna untuk aktiviti harian, tetapi juga telefon pintar bergaya yang dapat melengkapkan fesyen anak muda agar tetap bergaya dan bergaya.


Dimensi badan OPPO A54 yang sangat nipis dan ringan direka untuk menjadikan peranti ini terasa lebih langsing ketika dipegang di tangan. Bentuknya yang ergonomik juga membuatnya terasa nyaman ketika dipegang walaupun untuk waktu yang cukup lama.


Reka bentuk OPPO A54 tidak hanya memperhatikan aspek estetika dan kecantikan, tetapi telefon pintar ini juga mempunyai pensijilan kalis air IPX4 yang menjadikannya lebih terlindung dan lebih tahan lama.


6. Spesifikasi lengkap OPPO A54


Dimensi & Berat: 8.4mm x 75.7mm x 163.6mm, kira-kira 192 g

Paparan: 6.51 inci, Paparan Lubang Pukulan Tunggal, 1600 x 720 piksel (HD +), Kadar Segarkan 60HZ, Nisbah Skrin-ke-badan 89.2%, 269 PPI

Sensor Cap Jari: Buka Kunci Sidik Jari Sebelah

Pemproses: Mediatek Helio P35 MT6765

RAM: 4GB LPDDR4X

Storan: 128GB, boleh dikembangkan hingga 256GB dengan MircroSD

Kamera Utama: Kamera Utama 13MP, Kamera Makro 2MP, Kamera Bokeh 2M

Kamera Depan: Kamera Selfie 16MP

Pengecasan: 5000mAh, Pengecasan Pantas 18W

Sistem Operasi: ColorOS 7.2 berdasarkan Android 10

Warna: Biru berbintang, Hitam Kristal

OPPO A54 Dilancarkan, Menjadi Juara Baru Seri A OPPO A54 Dilancarkan, Menjadi Juara Baru Seri A Reviewed by thecekodok on 5:36:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.