OPPO Enco X: Inovasi 15 Tahun dalam Pembangunan Teknologi Audio OPPO

 


OPPO melancarkan OPPO Enco X yang disebutnya sebagai inovasi fon telinga tanpa wayar premium yang dapat memberikan pengalaman terbaik bagi pencinta teknologi dan audio. OPPO Enco X adalah hasil pengembangan 15 tahun OPPO dan disempurnakan melalui kerjasama dengan Dynaudio, jenama audio Hi-Fi premium di dunia.


OPPO memahami pentingnya teknologi untuk membangkitkan semangat para penggunanya untuk meneroka dunia.


OPPO bekerjasama dengan Dynaudio, jenama HiFi dari Denmark yang telah dipercaya dalam bidang audio sejak tahun 1977, untuk mempersembahkan OPPO Enco X, fon telinga tanpa wayar premium yang direka untuk memberikan pengalaman audio yang luar biasa.


"Enco X hadir dengan visi untuk menjadi The Acoustic That Inspires yang menerjemahkan keindahan suara dan muzik untuk memberi inspirasi kepada deria untuk merasakan dunia yang lebih bersemangat," jelasnya.


Dia mengungkapkan, OPPO Enco X hadir dengan reka bentuk ergonomik ringan yang inovatif, hanya 4,8 gram, dalam casing pengisian ringkas dengan bahan aluminium yang kukuh dan reka bentuk elegan yang anggun. Keistimewaannya yang unggul ditingkatkan dari pengembangan teknologi audio OPPO selama 15 tahun.


Untuk menyampaikan audio yang tepat secara digital, OPPO meneroka 30 jenis jenis bahan dan 152 komponen, dan melalui 120 modifikasi struktur sebelum akhirnya memutuskan struktur akustik terakhir yang unik untuk OPPO Enco X, yang merupakan kombinasi pemacu membran seimbang dengan pemacu dinamik, yang dibina secara struktur. sepaksi khas.


Pada tahun 2007, OPPO mengeluarkan teknologi Dynamic Bass Enhancement Engine (DBEE) 1.0 yang pertama. Kini, 13 tahun kemudian, OPPO memperkenalkan Sistem Suara DBEE 3.0 dengan bahan, teknologi dan struktur baru yang meningkatkan kejelasan bunyi dengan ketara, terutama pada frekuensi bass.


Enco X juga menggunakan Coaxial Dual-Driver Design yang biasanya hanya terdapat pada produk audio kelas atas, di mana dua pembesar suara dipasang untuk mengekalkan keseimbangan antara frekuensi audio tinggi dan pertengahan hingga rendah.


Di bahagian depan, unit pembesar suara yang lebih kecil menggunakan Pemacu Membran Magnetically Balanced untuk mengekalkan kualiti suara pada frekuensi tinggi untuk resolusi audio yang jelas. Di belakang, Enco X dilengkapi dengan Pemacu Dinamik yang lebih besar dengan reka bentuk lapisan tiga untuk frekuensi audio pertengahan dan rendah, dan menambah kekuatan pada suara bass.



Ciri ini mampu menyokong penstriman audio dalam resolusi lebih tinggi melalui Bluetooth, dan memberikan julat suara yang lebih terperinci.


Ultra-Wideband Terkini dengan Reka Bentuk Dual-Core Dual-Mix


Dapat meningkatkan fitur pembatalan kebisingan hingga 20%, fitur ini tersedia dalam dua pilihan, Mode Pembatalan Kebisingan Maks dan Mode Pembatalan Kebisingan yang dapat disesuaikan dengan mudah sesuai dengan kebutuhan Anda. Pembatalan Kebisingan Panggilan Triple-Mic juga memastikan suara yang jelas semasa panggilan telefon.


OPPO melalui Enco X ingin membantu setiap pengguna mendapatkan pengalaman audio yang dapat meningkatkan kreativiti untuk dikembangkan melalui deria pendengaran, rasa, sentuhan dan penglihatan. Kemudian dimanifestasikan melalui pelbagai bentuk karya.


Kecanggihan OPPO Enco X memainkan peranan penting dalam aktiviti harian dan aktiviti riadah.


"Mod ketelusan membolehkan saya terus memperhatikan persekitaran saya, jadi saya tidak perlu mengeluarkan fon telinga saya jika saya melakukan perbualan langsung. Saya boleh berpuas hati dengan menikmati pemutar muzik sehingga 25 jam dengan sekali caj atau kira-kira 2 jam sehari selama 2 minggu, "katanya.


Dia mendedahkan, OPPO Enco X juga disokong oleh pengecasan tanpa wayar dan pengecasan terbalik dari telefon pintar OPPO. Nilai tambah OPPO Enco X yang lain ialah apabila anda berada di luar rumah, anda tidak perlu risau tentang hujan, peluh atau debu kerana ia dilindungi dengan D54 dan Tahan Air.


Setiap muzik mempunyai hak untuk dinikmati dengan kualiti audio terbaik untuk memberi inspirasi kepada lebih banyak orang.


Enco X adalah bukti bahawa OPPO mempunyai kebimbangan yang sama. Audio yang dihasilkan oleh OPPO Enco X sangat jelas dengan kombinasi tinggi, menengah, dan rendah yang sangat pas, tidak berlebihan, dan sesuai keperluan.


OPPO Enco X hadir dalam pilihan warna Hitam dan Putih dan tersedia di OPPO Gallery dan Kedai OPPO

OPPO Enco X: Inovasi 15 Tahun dalam Pembangunan Teknologi Audio OPPO OPPO Enco X: Inovasi 15 Tahun dalam Pembangunan Teknologi Audio OPPO Reviewed by thecekodok on 7:17:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.