Pengguna WhatsApp Kini Boleh Membisukan Suara Video Sebelum Berkongsi ke Status

 


WhatsApp melancarkan satu ciri baru yang membolehkan pengguna mematikan (membisukan) suara pada video sebelum membagikannya pada Status atau kepada pengguna lain.


Namun, fitur WhatsApp baru ini hanya tersedia untuk pengguna yang menggunakan peranti Android.


WhatsApp mendedahkan maklumat ini melalui akaun Twitter mereka. Ini dipetik dari halaman Mint, Selasa (2/3/2021).


"Untuk mata anda, bukan telinga anda. Anda sekarang dapat mematikan audio pada video sebelum membagikannya dalam Status atau dalam sembang. Sekarang tersedia di Android," tulis WhatsApp dalam pengumumannya di akaun Twitter rasmi dengan tanda centang biru.


Seperti namanya, fitur WhatsApp ini membolehkan pengguna membungkam suara dalam video sebelum membagikannya di Status WhatsApp atau sembang peribadi atau kumpulan.



Fungsi ini dapat diakses dari layar penyuntingan video ketika pengguna ingin berbagi video dengan kontak lain.


Pengguna akan dapat melihat ikon Volume pada skrin penyuntingan video. Ikon Volume boleh ditekan untuk mematikan suara.


Bukan itu sahaja, ikon Volume ini tersedia bersama dengan pilihan penyuntingan video yang lain. Contohnya, untuk memotong panjang video, menambah teks dan lain-lain.


Sekiranya anda pengguna Android dan belum melihat kemas kini ini di akaun WhatsApp anda, anda boleh mengemas kini aplikasi WhatsApp secara manual.


Caranya ialah dengan memasuki Google Play Store, mencari WhatsApp, kemudian klik Kemas kini. Sekiranya aplikasi dikemas kini, ciri ini akan tersedia.


Seperti yang disahkan oleh WhatsApp, fitur bisu audio ini hanya tersedia untuk pengguna WhatsApp versi Android. Syarikat itu belum memberikan maklumat mengenai ketersediaannya untuk aplikasi versi iOS.

Pengguna WhatsApp Kini Boleh Membisukan Suara Video Sebelum Berkongsi ke Status Pengguna WhatsApp Kini Boleh Membisukan Suara Video Sebelum Berkongsi ke Status Reviewed by thecekodok on 6:36:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.