Instagram Melancarkan Ciri Bilik Langsung, Pengguna Boleh Menyiarkan IG Live Berempat


 Instagram nampaknya mahu penggunanya dapat menyiarkan IG secara langsung dengan lebih banyak orang sekaligus. Syarikat itu juga mengeluarkan fitur yang disebut Live Rooms.


Memetik The Verge, Selasa (2/3/2021), fitur Instagram Live Rooms membolehkan pengguna menyiarkan IG Live untuk maksimum 4 orang.


Sebelum ini, had maksimum untuk siaran IG Live yang dikongsi hanya untuk 2 orang. Ciri Bilik Langsung kini tersedia di seluruh dunia.


"Kami berharap peningkatan bilangan pengguna yang dapat hidup bersama akan mewujudkan peluang baru, mengadakan rancangan bual bicara, sesi soal jawab, atau berkolaborasi dengan artis lain. Walaupun anda hanya mahu berbual dengan rakan," kata Instagram dalam blog muat naik.


Menurut Instagram, Bilik Langsung akan memberi lebih banyak ruang kepada pencipta untuk membina perniagaan mereka dan menjana lebih banyak wang.


Terutama sebelum Instagram mengumumkan bahawa penonton rancangan IG Live dapat membeli lencana untuk pencipta kegemaran mereka, untuk menunjukkan sokongan.


Kini dengan Bilik Langsung, penonton dapat membeli lencana untuk hos dan menggunakan ciri interaktif lain seperti Belanja atau Pengumpulan Dana Langsung.


"Kami juga menjelajahi alat yang lebih interaktif seperti menawarkan lebih banyak kawalan untuk moderator dan ciri audio yang akan tersedia dalam beberapa bulan mendatang," kata Instagram.


Instagram sendiri melihat bahawa sejak awal wabak Covid-19, ia telah melihat lebih banyak aktiviti di IG Live. Contohnya tahun lalu, momen istimewa disiarkan secara langsung, seperti berkongsi maklumat mengenai Covid-19, wawancara dengan selebriti, dan lain-lain.


Untuk memulakan siaran IG Live untuk kami berempat melalui Ruang Langsung, pengguna boleh meleret ke kanan dan kemudian memilih pilihan kamera Langsung.


Kemudian, masukkan tajuk Hidup dan ketik ikon Ruangan untuk menambahkan pengguna lain yang anda mahu tinggal bersama.


Pengguna juga dapat melihat siapa yang meminta untuk bergabung secara langsung atau menambahkan tetamu untuk menyertai siaran IG Live.


Apabila pengguna memulakan Live Room, ia akan berada di bahagian paling atas skrin.


Sebagai penyiar, pengguna kemudian dapat menambahkan tiga orang lain sekaligus atau satu persatu.


Walaupun terdapat banyak orang yang bergabung dengan IG Live, Instagram mengatakan bahawa ia merancang ciri ini sementara masih mempertimbangkan aspek keselamatan.


"Orang yang disekat oleh peserta aktif tidak akan dapat menyertai sesi Live empat," kata Instagram.


Pengguna yang aksesnya dicabut kerana melanggar Garis Panduan Komuniti juga tidak dapat bergabung dengan Live Room.


"Ciri-ciri yang tersedia untuk hos Live seperti kemampuan untuk melaporkan, menyekat komen, dan menerapkan penapis komen juga akan tersedia untuk host Live Room," katanya.

Instagram Melancarkan Ciri Bilik Langsung, Pengguna Boleh Menyiarkan IG Live Berempat Instagram Melancarkan Ciri Bilik Langsung, Pengguna Boleh Menyiarkan IG Live Berempat Reviewed by thecekodok on 6:40:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.