Permainan Among Us bakal lancarkan Peta Airship, Bilakah?


Among Us, permainan yang dikembangkan oleh studio InnerSloth baru saja mengungkapkan jadual pelancaran peta barunya, yang disebut The Airship.


Pembangun mengatakan bahawa peta baru di Among Us akan dilancarkan pada masa yang sama dengan kemas kini dan ciri baru dilancarkan dalam permainan Among Us.


Memetik Gamerant, Sabtu (20/3/2021), peta The Airship akan dilancarkan secara rasmi ke dalam permainan Among Us pada 31 Mac 2021.


Selain peta The Airship, pengembang juga menggariskan sejumlah ciri ke dalam permainan. Salah satunya termasuk sistem akaun untuk tujuan penyederhanaan.


InnerSloth juga menjelaskan, kini pemain dapat memilih ruangan mana yang mereka inginkan ketika mereka mula bermain.


Airship juga akan memperkenalkan sejumlah tugas baru (task), dan yang paling penting adalah deretan topi yang dapat dipakai dalam permainan Among Us.


Apptopia berkata, di Amerika Syarikat, permainan Among Us telah dimuat turun 41 juta kali. Semasa di seluruh dunia permainan Among Us dimuat turun lebih daripada 264 juta kali.


Muat turun di antara Kami melebihi muat turun permainan PUBG Mobile dan Roblox yang popular. Kedua-duanya masih termasuk dalam senarai 10 permainan teratas yang paling banyak dimuat turun pada tahun 2020.


Among Us sendiri dilancarkan pada tahun 2018. Namun, popularitinya hanya bermula pada tahun 2020, ketika wabak itu berlaku.


Dalam permainan berbilang pemain ini, pemain kelihatan berada di kapal angkasa dan bekerjasama untuk menyelesaikan misi dan menangkap pengimport sebelum mereka kalah.


Permainan ini adalah permainan yang digemari di Twitch, terutamanya dalam tempoh karantina kerana pandemi Covid-19.


Pada awal November 2020, hampir setengah bilion orang bermain permainan Among Us.

Previous Post Next Post

Contact Form