Memuatkan masa untuk GTA Online semakin pantas berkat pemain ini

 


Pemain dalam talian Grand Theft Auto (GTA) dengan nama 't0st' menemui cara untuk mempercepat masa pemuatan permainan - yang sangat perlahan.

Silap mata yang ditemui dapat mempercepat masa pemuatan sehingga 70%. Menariknya, muslihat ini kemudian ditemui oleh Rockstar - pembangun GTA -, dan mereka mengesahkan bahawa helah ini benar-benar berjaya.


Malah Rockstar akan melaksanakannya dalam kemas kini seterusnya. Atas peranannya dalam menemui muslihat ini, Rockstar memberikan hadiah sebanyak USD 10 ribu kepada yang pertama yang sebenarnya merupakan hadiah dari program bug bounty, walaupun biasanya yang dicari oleh program ini adalah lubang keselamatan.



"Setelah menyiasat (trik ini), kami dapat mengesahkan bahawa apa yang dilakukan oleh pihak ketiga dapat mendedahkan aspek kod dalam permainan yang berkaitan dengan waktu pemuatan GTA Online di PC yang dapat diperbaiki," kata Rockstar dalam satu pernyataan.


"Sebagai hasil dari penyelidikan ini, kami telah menerapkan sejumlah perubahan yang akan dilaksanakan dalam pembaruan yang akan datang," tambahnya.


Menurut t0st, tujuan awalnya ketika menemui muslihat ini adalah dia ingin tahu kerana mod dalam talian dari GTA mengambil masa enam kali lebih lama daripada dalam mod cerita. Kemudian dia juga memeriksa garis kod untuk permainan ini.


Kemudian dia mendapati bahawa penyebab utama kemacetan yang menyebabkan masa pemuatan yang lama adalah pemprosesan CPU utas tunggal fail 10MB, yang nampaknya menyenaraikan semua item yang dapat dibeli menggunakan mata wang dalam permainan.


Kemudian, muslihat itu mempunyai dua faedah. Selain mengurangkan masa yang diperlukan GTA Online untuk memeriksa senarai, trik ini juga menyediakan kaedah yang lebih cekap untuk memeriksa item yang diduplikasi.


Dalam pengujian, silap mata ini dapat mengurangkan masa pemuatan GTA Online dari enam minit menjadi kurang dari 2 minit, atau kenaikan 70%.

Memuatkan masa untuk GTA Online semakin pantas berkat pemain ini Memuatkan masa untuk GTA Online semakin pantas berkat pemain ini Reviewed by thecekodok on 3:48:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.