Samsung Galaxy A52 dan Oppo Reno5 HP yang menggoda

 


Mencari telefon bimbit (HP) baru ? Samsung Galaxy A52 dan Oppo Reno5 mungkin menjadi pilihan. Kerana spesifikasi dan ciri kedua telefon ini menggoda.


Galaxy A52 hadir dengan skrin Super AMOLED berukuran 6.5 inci dengan resolusi Full HD +. Samsung memberikan sokongan untuk kadar penyegaran 90Hz dengan kadar pensampelan sentuhan 180Hz untuk pengalaman permainan yang lebih menarik.


Telefon ini dikuasakan oleh Snapdragon 720G dengan RAM 8GB. Terdapat dua pilihan memori dalaman 128 GB dan 256 GB.



Empat kamera dipasang di bahagian belakang. Komposisi ini terdiri daripada 64 MP bersama lensa ultra lebar 12 MP, kedalaman 5 MP dan makro 2 MP. Sementara itu, kamera 32 MP disediakan untuk selfie.


Bateri Galaxy A52 berkapasiti 4.500 mAh yang dilengkapi dengan pengisian pantas 25W. Tambahan lagi, telefon ini sudah mempunyai sijil IP67 yang bermaksud ia tahan air.


Samsung sudah menjual telefon ini dalam talian dan luar talian.Terdapat empat pilihan warna, iaitu Awesome Blue, Awesome Black, Awesome White dan Awesome Violet.


Oppo Reno5 menawarkan badan yang nipis dan ringan. Ketebalannya hanya 7.7 mm dan berat 171 gram. Terdapat dalam Fantasy Silver dan Starry Black.


Khusus untuk Fantasy Silver, Oppo menerapkan proses Diamond Spectrum yang menghasilkan kesan visual baru yang dapat menghadirkan ribuan warna ke satu alat dengan melihatnya melalui sudut yang berbeza atau dalam pencahayaan yang berbeza. Selain itu, ia dilengkapi dengan kesan Reno Glow yang memberikan perincian berkilau halus ke belakang dan menjadikannya tahan sidik jari.


Skrinnya adalah Reno5 6,4 inci dengan panel AMOLED. Sebagai tambahan, Oppo memberikan sokongan kadar penyegaran 90Hz.


Dapur mempunyai Snapdragon 720G yang digabungkan dengan 8GB RAM dan memori dalaman 128GB. Baterinya berkapasiti 4.310 mAh, dilengkapi dengan pengecasan pantas 50W yang menjanjikan untuk dicas sepenuhnya hanya dalam masa 48 minit.


Sektor yang bergantung kepada Oppo adalah kamera. Reno5 mempunyai empat kamera belakang. Kamera utama ialah 64 MP. Kemudian disematkan kamera ultra lebar 8 MP, makro 2 MP dan mono 2 MP. Sementara kamera selfie adalah 44 MP.


Sekiranya anda ingin menjadi lebih istimewa, Oppo mengeluarkan Edisi Reno5 Marvel Avengers.


Bukan hanya unit Reno5, kotak pembungkusan dan aksesori diberikan sentuhan superhero khas Marvel.

Previous Post Next Post

Contact Form