Spesifikasi untuk Realme Narzo 3a


Dilancarkan dalam talian, Realme membawa konsep rasa permainan 8bit. Ini kerana Realme Narzo 3a tetap sebagai alat peringkat kemasukan yang dapat digunakan untuk bermain permainan.


Oleh itu, vendor China ini berusaha memanfaatkan telefon bimbit ini (HP) dengan spesifikasi berikut:


Realme Narzo 30a menawarkan skrin yang luas dengan peregangan 6.5 inci dengan resolusi HD + dan nisbah 20: 9. Kerana menggunakan takat tetes air, nisbah layar ke badan mencapai 88.7%.


Mengenai penampilan, Narzo 30a menyajikan reka bentuk Diagonal Stripe untuk membuat visual yang kelihatan bergelombang dan dinamik. Selain itu, ia menjadikannya licin ketika dipegang dan tidak mudah meninggalkan cap jari di atasnya.


Terdapat dua pilihan warna, iaitu Laser Blue dan Laser Black.


Realme Narzo 30a mempunyai bateri dengan kapasiti 6,000 mAh. Ini untuk memberikan pengalaman bermain yang maksimum tanpa perlu mengecas bateri dengan kerap.


Berdasarkan hasil ujian kami, Realme Narzo 30a dapat bertahan selama 46 hari tanpa henti. Anda boleh bermain permainan selama 10 jam, menonton YouTube 24 jam, memanggil 52 jam dan mendengarkan muzik hingga 114 jam.


Selain mempunyai kapasiti yang besar, Realme menambah beberapa ciri yang menjadikan penggunaan bateri lebih menjimatkan. Terdapat Aplikasi Cepat Membekukan yang secara automatik dapat 'membekukan' aplikasi yang jarang digunakan.


Realme Narzo 30a mempunyai ciri penjimatan kuasa ketika tidak digunakan atau ketika layar menyala. Bagaimana jika anda mengisi semula pada waktu malam diberi ciri untuk menjadikannya lebih selamat. Dan tidak kurang pentingnya, ciri Super Power Saving Mode tersedia.


"Dengan baki 5%, anda dapat melakukan pelbagai aktiviti, seperti membuat panggilan hingga 2.5 jam, mendengarkan muzik selama 6 jam, menunggu selama 3 jam dan mengirim WhatsApp selama 80 minit," jelas Krisva.


Kerana bateri mempunyai kapasiti yang besar, Realme Narzo 30a dapat digunakan sebagai power bank untuk peranti lain. Pakej penjualan termasuk pengecas penyesuai USB Type C yang menyokong pengecasan pantas 18W.


Realme memanfaatkan Narzo 30a dengan Helio G85 yang dikatakan boleh dipercayai untuk permainan. Tetapi yang menariknya ialah Realme mempunyai keberanian untuk menghadirkan chipset dalam peranti yang berpatutan. Walaupun kebanyakan vendor lain menggunakan cip buatan MediaTek seharga Rp. 2 juta telefon bimbit.


"Mengenai prestasi, Helio G85 mampu memberikan kinerja yang cepat. Hasil penanda aras Antutu mampu mencetak angka di atas 200,000. Dan Realme NArzo 30 adalah perangkat Helio G85 pertama dengan harga di bawah Rp. 2 juta," klaim Krisva.



Realme memasangkan Helio G85 dengan RAM 4GB. Memori dalaman mempunyai kapasiti 64 GB, jika kekurangannya, masih ada slot microSD yang mendukung hingga 256 GB.


Realme Narzo 30a dilengkapi dengan kamera dua di bahagian belakang. Komposisi ini terdiri daripada kamera utama 13 MP yang disertai dengan sensor kedalaman 2 MP.


Telefon bimbit ini dilengkapi dengan fitur Super Nightscape yang membolehkan pengguna mengambil gambar pada waktu malam dengan penampilan yang terang dan jelas. Juga diberikan tiga penapis hebat, iaitu Cyberpunk, Flamingo dan Modern Gold.


Beralih ke kamera depan, ukurannya 8MP. Lebih lengkap dengan ciri AI Beauty dan Portrait Mode.



Spesifikasi untuk Realme Narzo 3a Spesifikasi untuk Realme Narzo 3a Reviewed by thecekodok on 9:38:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.