Berikut adalah 18 Pasukan yang Layak untuk Major Dota 2 Singapura pada 27 Mac 2021


 Sebanyak 18 pasukan akan bertanding dalam Dota 2 Singapore Major yang akan diadakan di luar talian pada 27 Mac - 4 April 2021.

Kejohanan Dota 2 akhirnya diadakan semula di luar talian setelah kelewatan 14 bulan. Major Dota 2 Singapura akan diadakan di Singapura pada 27 Mac - 4 April 2021.


Lima daripada enam wilayah telah bermain di liga atas untuk menentukan pasukan mana yang akan layak ke Major Dota 2 Singapura. Sebanyak 18 pasukan akan bertanding dari setiap wilayah seperti Eropah (4 pasukan), China (4 pasukan), Asia Tenggara (3 pasukan), CIS (3 pasukan), Amerika Utara (2 pasukan), Amerika Selatan (2 pasukan) .).



Dota 2 Singapore Major adalah acara Dota 2 pertama yang diadakan di luar talian tahun ini. Acara ini diadakan oleh PGL Esports dengan kerjasama One Esports dan Singapore Tourism Board (STB). Ia dirancang untuk diadakan pada 27 Mac - 4 April 2021 dan disiarkan secara langsung dalam resolusi 4K pada 60 fps.


Sebagai kejohanan tahap 1, PGL bersama One Esports menawarkan jumlah hadiah keseluruhan 500,000 USD dan 2,700 mata DPC.


Kejohanan ini akan dibahagikan kepada 3 fasa. Pertama adalah Wild Card di mana 6 pasukan saling berhadapan dalam satu format round-robin dengan semua perlawanan di Best of Two. Dua pasukan teratas akan mara ke peringkat kumpulan dengan selebihnya tersingkir.


Pada pusingan ini, terdapat 8 pasukan yang juga menjalani format round-robin tunggal dengan sistem Bo2. Dua pasukan teratas akan berpindah ke Upper Bracket di Playoff dengan empat pasukan berikut bergabung dengan Lower Bracker. Playoff akan menggunakan sistem perlawanan Bo3, kecuali babak akhir menggunakan Bo5.


Berikut ini adalah senarai pasukan yang kini disahkan berjaya melepasi kejohanan Dota 2 Singapore Major, menurut The Sports Rush, Rabu (3/3/2021):


Playoffs : Team Secret

Peringkat Kumpulan: Alliance

Wild Card : Team Nigma

Wild Card : Team Liquid

CIS


Playoffs : Virtuis.pro

Peringkat Kumpulan: Natus Vincere

Wild Card : As Monaco Gambit

Amerika Utara


Playoffs : Evil Geniuses

Peringkat Kumpulan: Quincy Crew

Amerika Selatan


Playoffs : beastcoast

Peringkat Kumpulan:Thunder Predator

Asia Tenggara


Playoffs : Fnatic

Peringkat Kumpulan: Neon Esports

Wild Card : T1

Untuk wilayah China, pasukan kelayakan akan diumumkan setelah mereka menyelesaikan tiebreak pada 13-14 Mac 2021.

Previous Post Next Post

Contact Form