TikTok Melancarkan Ciri Soalan dan Jawapan, Tersedia untuk Semua Pengguna

 


Ciri soal jawab di TikTok kini dilancarkan secara rasmi. Fungsi ini pertama kali diuji pada bulan Januari, di mana ketika menguji fitur ini hanya dapat digunakan untuk pengguna yang sudah memiliki 10 ribu atau lebih pengikut.

Tetapi sekarang ciri ini boleh digunakan untuk sesiapa sahaja yang mempunyai akaun TikTok walaupun mempunyai beberapa pengikut.


Apabila ciri ini diaktifkan terdapat beberapa cara untuk menggunakan ciri pelekat Q&A. Contohnya, semasa memberi komen, pengguna yang menjadi penonton dapat mengklik "?" untuk memberikan komen mereka yang boleh dijadikan soalan.


Kemudian pembuat video kemudian dapat menyaring komen dan melihat semua soalan dan membalasnya dalam bentuk video.


Fungsi ini juga dapat digunakan ketika melakukan live streaming atau live streaming, di mana pencipta kandungan dapat berkongsi dan menjawab pertanyaan dari penonton secara real time.


Dan akhirnya TikTok juga telah menambahkan tab Soal Jawab yang berasingan ke profil pencipta yang akan menarik semua soalan yang telah dijawab oleh pencipta sebelumnya. Penonton juga boleh mengemukakan soalan baru secara langsung dari bahagian Soal Jawab.


Seperti yang diketahui, ciri soal jawab ini telah menjadi ciri khas aplikasi TikTok di mana pengguna dapat memberi respons atau menjawab soalan dari pengulas dalam bentuk video.


Tetapi bahagian komen boleh menjadi mudah pada video popular, jadi dengan cara khusus untuk bertanya dan menjawab soalan dapat memudahkan pencipta dengan pengikut yang besar.


Ini juga memberi mereka alat untuk menghindari menjawab soalan yang sama berulang kali.

TikTok Melancarkan Ciri Soalan dan Jawapan, Tersedia untuk Semua Pengguna TikTok Melancarkan Ciri Soalan dan Jawapan, Tersedia untuk Semua Pengguna Reviewed by thecekodok on 5:47:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.