Bersaing di Clubhouse, Twitter Space Akan Dilancarkan Secara Global

 


Clubhouse sudah tersedia di seluruh dunia, ia masih terhad untuk pengguna iPhone dan iPad. Twitter melangkah lebih jauh dengan melepaskan Spaces secara global untuk iOS dan Android tidak lama lagi.

"Ini akan segera tersedia untuk semua pengguna di seluruh dunia," kata seorang jurucakap Twitter dalam sesi perbincangan di Spaces, Jumat (5/3/2021).


Dia menjelaskan bahawa setakat ini Twitter telah menjadi tempat sembang awam dan banyak membantu orang untuk berhubung antara satu sama lain dengan perkara-perkara yang berlaku di sekitar mereka. Sekarang mereka ingin berusaha mengembangkan semula perbualan awam menggunakan suara manusia.


Rumusan yang dikembangkan melahirkan Spaces. Membolehkan orang berbual antara satu sama lain, dari perbincangan kecil mengenai minat terhadap sesuatu hingga perbincangan yang lebih luas dalam sesi soal jawab. Kehadiran platform baru ini juga diharapkan dapat mengurangkan salah faham yang sering terjadi ketika membalas tweet.


"Ruangan diharapkan menjadi tempat yang selesa dan sihat bagi orang untuk berbual," kata seorang jurucakap Twitter.


Dalam perbincangan ini, dia menyentuh untuk menguji Spaces di Android. Jurucakap Twitter mengesahkan bahawa ia berusaha untuk menjadi platform yang setara, jadi mereka akan segera menguji versi Android setelah iOS.


"Kami mempunyai jurutera Android yang luar biasa, mereka telah bekerja keras untuk menyediakan Spaces untuk semua pengguna," katanya.


Juga dinyatakan bahwa sejumlah fitur baru masih dalam proses, mulai dari fitur transkrip, fungsi penemuan untuk melihat daftar sesi Ruang, hingga menjaga obrolan di Spaces tetap sehat.


"Semua ciri baru akan diuji pada pengguna sehingga kami dapat mendapatkan maklum balas terbaik," kata seorang jurucakap Twitter.

Bersaing di Clubhouse, Twitter Space Akan Dilancarkan Secara Global Bersaing di Clubhouse, Twitter Space Akan Dilancarkan Secara Global Reviewed by thecekodok on 5:49:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.