Realme GT 5G dilancarkan secara rasmi, menjadi telefon bimbit Snapdragon 888 termurah

 


Realme GT 5G dilancarkan secara rasmi di China dengan spesifikasi kelas pertama. Telefon ini juga merupakan chipset Snapdragon 888 termurah yang ada sekarang.

Realme GT 5G menggunakan panel Super AMOLED berukuran 6.43 inci dengan resolusi Full HD +. Paparan ini disokong oleh kadar penyegaran 120Hz dan kadar pengambilan sentuhan 360Hz dengan lima tetapan berbeza yang dapat disesuaikan sesuai dengan keinginan pengguna.


Selain daripada Snapdragon 888, telefon ini juga disokong oleh 8GB atau 12GB RAM LPDD5. Realme juga menyediakan pilihan memori dalaman 128 GB atau 256 GB UFS 3.1 tanpa slot untuk microSD, seperti dipetik dari GSM Arena, Jumaat (5/3/2021).


Realme GT 5G dilengkapi dengan tiga kamera belakang yang terdiri daripada kamera utama 64MP, kamera ultrawide 8MP dan kamera makro 2MP. Untuk mengambil gambar selfie, terdapat kamera depan 16MP yang diletakkan di lubang pukulan di sebelah kiri atas.


Kerana membawa chipset kelas unggulan, kamera Realme GT 5G mempunyai ciri penstabilan gambar elektronik (EIS) dan dapat merakam video 4K / 60fps. Video gerakan perlahan juga boleh dirakam pada resolusi 720p / 480 fps.


Realme GT 5G dilengkapi dengan bateri berkapasiti 4.500 mAh dengan sokongan untuk pengecasan pantas 65W. Malangnya telefon ini belum menyokong pengecasan tanpa wayar.


Fungsi lain yang dibawa oleh Realme GT 5G termasuk Bluetooth 5.2, Wi-Fi 6e, NFC, sensor cap jari di bawah skrin, USB-C dan bicu fon kepala 3.5mm. Telefon ini mempunyai dua pembesar suara di bahagian bawah dan atas telefon bimbit yang disokong oleh teknologi Dolby Atmos.


Realme GT 5G menjalankan sistem operasi Android 11 yang dibungkus dengan Realme UI 2.0. Sistem antara muka terbaru ini juga dilengkapi dengan ciri HyperBoost 4.0 yang dapat meningkatkan prestasi telefon bimbit ketika bermain permainan.


Realme GT 5G hadir dalam tiga pilihan warna, iaitu Galactic Silver dan Deep Sea Blue ditutup dengan kaca, dan Dawn Yellow yang dibalut dengan kulit vegan. Pada masa ini, Realme GT 5G hanya tersedia di China, dan tidak diketahui kapan telefon ini akan tersedia di negara lain.


Realme GT 5G dengan konfigurasi 8GB / 128GB dilepaskan dengan harga 2,799 Yuan. Tetapi varian ini hanya terdapat dalam warna Galactic Silver dan Deep Sea Blue.


Sementara varian 12GB / 256GB yang ditawarkan dalam tiga pilihan warna dijual dengan harga 3,299 Yuan .

Previous Post Next Post

Contact Form