Tip untuk Peranti Pintar kebersihan Rumah

 


Menjaga kebersihan rumah semasa wabak adalah penting kerana ia dapat membantu menjaga ketahanan badan. Kami dapat memanfaatkan sebilangan besar peranti elektronik pintar di pasaran untuk membantu mewujudkannya.

Berikut adalah 3 petua untuk mewujudkan kediaman yang bersih dengan peranti pintar:


1. Bersihkan Pakaian Selepas Melancong

Semasa pandemik, aktiviti di luar rumah meningkatkan risiko terkena virus atau bahan berbahaya lain yang melekat pada pakaian. Untuk menjaga kebersihan, biasakan mencuci tangan dan menukar pakaian sebaik sahaja anda pulang.


Bagaimana dengan pakaian yang kita pakai? Mencuci pakaian adalah langkah berjaga-jaga yang biasa. Tetapi untuk pensterilan maksimum, anda boleh memanfaatkan peranti seperti Samsung AirDrasser.


Peranti ini dapat menghilangkan bakteria, virus, dan alergen berkat teknologi Jet Steam yang menyemburkan wap suhu tinggi. Teknologi ini menjadikannya mampu membunuh hingga 99.9% virus dan bakteria, 100% tungau rumah, menghilangkan 99% bau yang menyebabkan gas dan 99% bahan berbahaya yang lain.


Peranti yang dapat dikendalikan dari telefon pintar melalui aplikasi SmartThings juga mempunyai Jet Air + Jet Hanger yang dapat menembak udara yang kuat ke dalam pakaian untuk menghilangkan kotoran dan debu yang melekat, bahkan jauh di dalam serat pakaian. Dan ada teknologi HeatPump Drying untuk mengeringkan pakaian tanpa menyebabkan kerosakan atau pengecutan.


2. Buat Udara Bersih

Masih dikaitkan dengan habuk yang boleh membawa penyakit. Debu adalah zarah yang sangat kecil sehingga boleh terbang di sekitar rumah anda tanpa dilihat. Kaedah praktikal untuk menghilangkan habuk dari udara di rumah adalah dengan menggunakan penapis udara seperti pembersih udara.


Terdapat banyak pilihan di pasaran. Tetapi pastikan peranti ini mempunyai penapisan HEPA yang dapat menyaring zarah sekecil 0.3 mikron dan menangkap hingga 99.97 peratus debu halus tambahan. Dan yang paling penting ialah peranti dapat disambungkan ke telefon pintar sehingga dapat dikendalikan dari jarak jauh.


3. Bersihkan lantai dari habuk

Selain menjaga diri dengan selalu mencuci tangan dan membersihkan diri sebelum memasuki rumah, kebersihan isi rumah juga mesti dijaga, terutama dari habuk yang mencemari perabot dan pelbagai kawasan rumah seperti lantai, dinding, siling dan sebagainya.


Penyelidikan terbaru dari University of California pada tahun 2020 mendapati bahawa virus di udara dapat disebarkan oleh fomites aerosol seperti debu. Di sinilah pentingnya pembersih vakum yang mampu menyedut habuk mikro dan mempunyai daya sedutan yang kuat.


Salah satu yang mempunyai kemampuan adalah Samsung Jet Vacuum Cleaner. Peranti ini mempunyai struktur multi-siklon Jet Cyclone yang menyaring dan memerangkap habuk yang paling halus dengan zarah dan alergen 0.3-10µm.

Tip untuk Peranti Pintar kebersihan Rumah Tip untuk Peranti Pintar kebersihan Rumah Reviewed by thecekodok on 9:18:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.