WhatsApp Melancarkan Ciri Carian Pelekat

 


Setelah sebelumnya diluncurkan dalam versi beta, WhatsApp secara beransur-ansur mulai melepaskan ketersediaan fitur carian pelekat atau carian pelekat. Adakah anda sudah ada?

Walaupun WhatsApp dikritik kerana kesalahan yang dilakukannya ketika mengumumkan dasar privasi barunya, sebenarnya aplikasi ini masih banyak digunakan. Sudah tentu, kemas kini ciri aplikasi ini tetap menanti anda.


Dipetik dari Digital Information World, kehadiran fitur carian pelekat ini akan memudahkan pengguna untuk menghantar pelekat yang mereka inginkan sesuai dengan konteks perbualan.



Pencarian pelekat tersedia untuk pengguna Android dan iOS di seluruh dunia. Sekiranya anda belum menjumpainya, harap bersabar kerana biasanya pelepasan ketersediaan berjalan secara beransur-ansur sehingga dapat digunakan oleh semua pengguna.


Sebelumnya, fungsi ini hanya berlaku untuk carian emoji dan GIF. Apabila pengguna ingin menambahkan emoji atau GIF tertentu, pengguna hanya boleh memasukkan kata kunci emoji atau GIF yang dikehendaki di medan carian dalam sembang. Untuk carian pelekat, gunakannya sama seperti jika anda ingin mencari emoji dan GIF.


Ciri carian pelekat, yang telah lama wujud, sebelumnya disebut bug. Sekitar Januari 2019, ciri ini tiba-tiba muncul di WhatsApp versi beta Android.


WABetaInfo, yang secara berkala melaporkan kemas kini WhatsApp, termasuk versi beta, mengatakan penampilan carian pelekat ini dikesan dalam WhatsApp versi beta 2.19.18. Walau bagaimanapun, WABetaInfo pada masa itu mengesahkan bahawa penampilan ciri ini hanyalah bug kerana tidak mempunyai fungsi sama sekali.

WhatsApp Melancarkan Ciri Carian Pelekat WhatsApp Melancarkan Ciri Carian Pelekat Reviewed by thecekodok on 5:17:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.