4 Aplikasi Pemantauan Cuaca yang Disyorkan untuk Anda Muat turun

 


Beberapa hari kebelakangan ini berangin dan hujan tidak dijangka.  Sudah tiba masanya untuk memasang aplikasi untuk memantau cuaca.

Aplikasi di bawah ini dapat mengelakkan kita daripada terjebak dari cuaca yang teruk ketika berada di luar rumah dengan membaca ramalan. Diringkaskan  berikut adalah 4 aplikasi yang disyorkan dengan penilaian tinggi di Google Play Store:


1. Weather

Dengan ukuran yang tidak besar, hanya 9.06 MB di Google Play Store, aplikasi Weather cukup dipercayai dalam meramalkan cuaca. Pengguna dapat melihat ramalan cuaca untuk hari ini, esok, tiga hari berikutnya, hingga 7 hari berikutnya. Pengguna dapat memantau ramalannya setiap jam, dan dapat digunakan untuk mengamati banyak lokasi di dunia.



2. AccuWeather

Di layar utama, pengguna akan segera mendapatkan maklumat mengenai keadaan cuaca terkini, ramalan masa depan, dan peta radar yang dapat disesuaikan menurut lokasi. Pengguna dapat menetapkan amaran pemberitahuan sekiranya cuaca buruk.


3. Windy


Aplikasi yang disarankan oleh Susi Pudjiastuti menyediakan satelit dan radar beresolusi tinggi. Terdapat ramalan global untuk cuaca di semua model. Di sini bukan hanya angin, tetapi ada ramalan untuk gelombang dan juga ribut. Tidak ada iklan dalam aplikasi ini walaupun percuma.


4. Weather UK & World Weather Forecast

Ramalan ini dapat digunakan untuk kelajuan angin, ramalan waktu matahari terbit dan terbenam, dan cuaca. Dari kelembapan hingga kelajuan angin, semuanya dapat dipantau setiap jam atau setiap hari.

Previous Post Next Post

Contact Form