Anti Panas! OPPO Reno5 F Menjadikan Produktiviti Lancar Sepanjang Hari


 Panas berlebihan atau kepanasan berlebihan memang merupakan masalah yang sering dihadapi oleh pengguna telefon pintar. Terutama pada bulan Ramadan semasa wabak seperti sekarang, aktiviti di depan skrin dapat meningkat kerana banyak pekerjaan dilakukan dalam talian atau hampir.

Oleh itu, agar telefon pintar tidak mengalami kepanasan dengan cepat sehingga ada beberapa cara yang boleh dilakukan, termasuk meningkatkan kualiti telefon pintar itu sendiri dan menghadirkan sistem penyejukan secara manual atau automatik pada telefon pintar.


Selain itu, berdasarkan maklumat rasmi dari OPPO , ada beberapa cara yang dapat Anda lakukan agar telefon pintar tidak terlalu panas, termasuk:



1. Rehatkan Telefon Pintar


Aktiviti berlebihan di media sosial boleh menyebabkan telefon pintar menjadi terlalu panas. Oleh itu, berhenti sebentar dengan menutup semua laman media sosial untuk membiarkan telefon bimbit berehat. Kaedah ini sekurang-kurangnya dapat menyejukkan telefon bimbit, kerana lampu di skrin tidak menyala.


2. Simpan di tempat teduh


Pendedahan cahaya matahari langsung ke telefon pintar juga boleh menjadikan telefon pintar terlalu panas. Oleh itu, elakkan meletakkan telefon anda di bawah sinar matahari langsung, terutamanya pada hari-hari yang sangat panas. Telefon pintar terdedah kepada cuaca dan akan mati secara automatik apabila suhu dalaman mencapai titik tertentu.


3. Turunkan Tahap Kecerahan Skrin


Semakin tinggi tahap kecerahan skrin telefon pintar, semakin banyak kapasiti kuasa bateri yang diperlukan. Ini memberi kesan kepada penggunaan sejumlah besar tenaga, yang menyebabkan panas di badan telefon bimbit.


4. Tutup Aplikasi Permainan


Membuka aplikasi permainan mudah alih biasanya menghabiskan lebih banyak kuasa bateri. Sekiranya aktiviti ini dijalankan dalam jangka masa yang lama, ia mungkin menyebabkan prestasi pemproses telefon bimbit menjadi berat dan panas. Oleh itu, fahami masa ketika bermain permainan.


Untuk makluman, untuk mengelakkan terlalu panas atau terlalu panas telefon pintar yang digunakan untuk bermain permainan dalam jangka masa yang lama, OPPO memberikan penyelesaian pintar. Dengan teknologi Multi-Cooling System yang disajikan di OPPO Reno5 F, anda tidak perlu risau lagi bahawa telefon bimbit anda akan menjadi panas dengan mudah.


Teknologi penyejukan ini mampu meningkatkan kecekapan pelesapan haba sebanyak 30% kerana penggunaan aplikasi berat untuk jangka masa yang lama. Teknologi dalam OPPO Reno5 F mampu membaca dan menganalisis data dari sensor suhu yang terletak di bahagian dalam, kemudian menggunakannya untuk menganggarkan suhu penutup belakang telefon bimbit hingga 1.5 darjah Celsius.


OPPO Reno5 F juga mempunyai pengawal suhu pintar yang dapat mengimbangkannya dengan prestasi telefon bimbit berdasarkan senario penggunaan telefon bimbit harian. Fitur Multi-Cooling System mempunyai peranan yang cukup besar untuk menjaga suhu tetap stabil ketika permainan berjalan untuk waktu yang lama. Oleh itu, apabila anda melepak di bulan Ramadhan dengan bermain permainan dalam talian menggunakan peranti OPPO Reno5 F, telapak tangan anda dijamin tidak akan terasa panas.


Di samping itu, prestasi OPPO Reno5 F dilengkapi dengan perkakasan yang dioptimumkan dengan pelbagai teknologi baru, salah satunya ialah 30W VOOC Flash Charge 4.0 yang dapat mengecas OPPO Reno5 F dengan cepat. Peranti ini juga dilengkapi dengan kapasiti bateri 4310 mAh yang besar dengan jangka hayat bateri yang cukup untuk bertahan seharian.


Prestasi OPPO Reno5 F juga disokong oleh pemproses MediaTek Helio P95 Octacore yang kuat yang berjalan pada 2 ARM Cortex-A75 Prime Cores dan mampu beroperasi dengan kelajuan 2.2GHz. 6 ARM Cortex-A55 Efficiency Cores yang juga boleh beroperasi sehingga 2.0GHZ. Dengan sokongan ini, OPPO Reno5 F dapat memperlihatkan prestasi peranti yang memberikan masa permulaan aplikasi yang lebih pantas, sentuhan skrin yang lebih responsif, dan mengurangkan risiko ketinggalan dan tentunya anti-panas.

Previous Post Next Post

Contact Form