Bos Syarikat Permainan Genshin Impact Ingin Dibunuh

 


Seorang lelaki telah ditahan oleh polis di Shanghai, China kerana didakwa melakukan cubaan membunuh terhadap pengasas bersama miHoYo, studio permainan di belakang Genshin Impact dan Honkai Impact 3rd.

Menurut laporan dari media tempatan, lelaki itu berjaya memasuki bangunan pejabat miHoYo dengan pisau sebelum ditahan pada 24 April. Nasib baik kejadian ini tidak mengorbankan korban dan pelakunya kini dalam tahanan polis.


Lelaki yang tidak dikenali itu nampaknya kecewa dengan miHoYo selepas kemas kini baru-baru ini untuk Honkai Impact 3rd, permainan mudah alih mereka yang sama popular.



Kemas kini terbaru, yang dilancarkan pada awal April, menambah kostum arnab dan tarian bergerak untuk pasaran global, kecuali China.


Peminat Honkai Impact 3rd di China kemudian memprotes pakaian ini kerana dianggap tidak menghormati China dan watak-watak yang memakai kostum tersebut. Honkai Impact 3rd kemudian menanggalkan kostum dan menyampaikan permintaan maaf rasmi melalui Twitter, seperti dikutip dari Gamespot, Selasa (27/4/2021).




Tidak diketahui sama ada lelaki yang masuk ke pejabat miHoYo itu kecewa kerana pengenalan kostum itu dianggap tidak sesuai atau kerana kostum itu tidak dikeluarkan di China dan kemudian ditarik balik.


Malangnya, ini bukan kali pertama syarikat permainan video menghadapi ancaman yang membahayakan nyawa pekerjanya. Pada tahun 2019, Kyoto Animation di Jepun dibakar oleh bekas pekerja, yang kemudian membunuh 36 orang. Selain itu, Twitch juga telah menerima ancaman menembak dan Bandai Namco telah menerima ancaman bom.


Sementara itu, miHoYo tidak membiarkan kejadian ini mempengaruhi kerja mereka. Dalam beberapa hari, mereka akan melancarkan kemas kini 1.5 untuk Genshin Impact yang akan membawa lebih banyak kandungan.


Setelah sekian lama menunggu, permainan RPG ini juga akan tiba di PS5 dengan visual 4K dengan tekstur yang lebih baik, masa memuat yang lebih pantas, kualiti gambar yang lebih tinggi, dan prestasi yang lebih baik.

Bos Syarikat Permainan Genshin Impact Ingin Dibunuh Bos Syarikat Permainan Genshin Impact Ingin Dibunuh Reviewed by thecekodok on 5:24:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.