Cantik dan Seksi, Siapakah Lady Dimitrescu Resident Evil: Village?

 


Lady Dimitrescu, vampir seksi yang bersedia menyampaikan mimpi buruk kepada peminat Resident Evil: Village. Kulitnya yang pucat dan tinggi badannya mampu menghipnotis orang ramai sehingga jatuh cinta padanya.

Sejak Capcom menampilkan Lady Dimitrescu di Showcase perdana Resident Evil pada bulan Januari, sosoknya benar-benar menggoda banyak peminat. Dalam sekelip mata mereka jatuh cinta dengan vampir paling seksi ini.


Siapa sangka, orang ramai akan terobsesi dengan Dimitrescu, yang memiliki badan menjulang hingga 2,9 meter. Begitu banyak fanart, meme dan cosplay yang dibuat oleh peminat sebagai bukti kecintaan mereka pada vampire seksi, Lady Dimitrescu.


Persoalan besarnya, siapakah Lady Dimitrescu? Apa sumbangan yang akan dia buat dalam permainan Resident Evil Village nanti?


Berikut ini adalah latar belakang Lady Dimitrescu.


Puan Dimitrescu

Lady Dimitrescu memainkan watak antagonis utama yang akan memberi tekanan pada pengembaraan Ethan Winters. Dia mempunyai ketinggian 2.9 meter. Walaupun baru-baru ini, ukuran kasutnya telah dinyatakan yang hampir dua kali ganda saiz kasut wanita biasa pada 17.4 inci (kira-kira 44 cm).


Dia mempunyai tiga pembantu peribadi yang dikatakan sebagai anak perempuannya. Tidak pasti sama ada ketiga-tiga wanita ghaib itu adalah anak perempuan atau makhluk yang sebenarnya diciptakannya dengan kekuatan ghaib.


Andaian semasa adalah bahawa mereka adalah tiga puteri Lady Dimitrescu yang mempunyai keperibadian yang berbeza. Ada Cassandra yang kejam sejak lahir, kemudian Bela adalah anak perempuan yang paling pintar dan paling tenang, maka yang bongsu adalah Daniela yang sangat khayalan.


Nama penuh Lady Dimitrescu ialah Alcina Dimitrescu. Nama Dimitrescu berakar di Romania, dan wilayah tengah Transylvania yang telah lama dikaitkan dengan watak fiksyen Count Dracula.


Dalam perjalanannya ke England, Dracula melakukan petualangan di sebuah kapal bernama Demeter. Ini mungkin telah memberi inspirasi kepada penulis Resident Evil Village untuk memperdalam watak Lady Dimitrescu.


Sementara itu, nama depan Alcina juga berasal dari Eropah, terutamanya Itali. Nama itu mungkin merujuk kepada sebuah opera yang menampilkan penyihir menggoda bernama Circe dari The Odyssey.


Pengarah Seni, Tomonori Takano mendedahkan, bahawa reka bentuk asas Lady Dimitrescu menggunakan model watak Mia dari Resident Evil 7. Kemudian mereka memberikan sentuhan yang berbeza dengan menggunakan gaun dan topi besar untuk pakaian yang diilhamkan oleh gaya tahun 1960-an.


Watak Lady Dimitrescu bermula dengan konsep vampire penyihir yang diilhamkan oleh bangsawan dan pembunuh bersiri. Watak-watak masa lalu seperti Elizabeth Bathory, watak legenda bandar Jepun Hashaku-sama dan Morticia Addams, dimainkan oleh Anjelica Huston dalam filem The Addams Family.


Menurut Resident Evil Fandom, Lady Dimitrescu adalah pengikut mazhab penyihir syaitan yang mengorbankan manusia yang cenderung dibuat untuk dijadikan makanan. Ironinya, dia terkenal mengambil darah wanita dara yang kemudian dijadikan anggur merah yang disebut Sanguis Virginis.


Umurnya sendiri belum diketahui, tetapi yang pasti ialah dia telah aktif sebagai master di Castle Dimitrescy sejak tahun 1950-an, di mana dia telah dewasa. Sehingga anggapan terbesar, Lady Dimitrescu mempunyai usia lebih dari 90 tahun.


Berdasarkan treler yang dikeluarkan, ia menunjukkan adegan ringkas Lady Dimitrescu yang sedang berbual melalui telefon dengan Ibu Miranda. Dia sepertinya sangat menghormati Ibu Miranda, dan tidak ingin mengecewakannya.


Kemungkinan besar Ibu Miranda adalah bos Lady Dimitrescu dan dalang di sebalik semua yang berlaku kepada Ethan Winters. Untuk menjawab andaian ini, anda harus menunggu dengan sabar sehingga pembebasan Resident Evil Village pada 7 Mei 2021.

Previous Post Next Post

Contact Form