Dikeluarkan, ini adalah spesifikasi untuk Realme 8 dan 8 Pro 108 MP


 Realme membawa dua telefon bimbit baru, iaitu Realme 8 dan 8 Pro, dengan ciri terbaik adalah kamera 108MP.

Kamera 108MP ini digunakan dalam Realme 8 Pro, yang menggunakan sensor Samsung HM2 108MP dengan ukuran piksel 0,7 mikron. Kamera ini juga dilengkapi dengan teknologi seperti zoom sensor 3X, binning 9 in 1 pixel, dan ISO pintar.


Kamera ini disertakan dengan kamera ultrawide 8MP, kamera makro 2MP, dan 2MP BW. Manakala kamera selfie adalah 16MP. Kemudian ada juga beberapa ciri menarik seperti Tilt-shift, Dynamic Bokeh, Neon Portrait, Super Nightscape, Starry Time-lapse, Tilt-Shift Time-lapse, dan Dual-view video.



Skrin menggunakan panel FHD + Super AMOLED 6,4 inci, kadar penyegaran 60Hz dan kadar pengambilan sentuhan 180Hz. Otaknya adalah Snapdragon 720G, dengan 8GB RAM dan penyimpanan 128GB, dan slot micro SD.


Baterinya berkapasiti 4.500 mAh dan pengisian cepat 65W, kemudian ada juga fitur pada layar sensor cap jari dan audio resolusi tinggi.


Bagi badan, telefon ini menggunakan reka bentuk yang disebut Infinite Bold Design dengan proses kristal AG. Di bahagian belakang badan, tertera Dare To Leap, dan hadir dalam dua pilihan warna, Infinite Blue dan Infinite Black.


Selain itu, ada juga Realme 8, yang spesifikasinya mirip dengan varian Pro dan perbezaannya terdapat pada sistem pada cip, kamera, dan bateri.


Realme 8 menggunakan Helio G95 sebagai otak, maka kamera utamanya adalah 64MP, 8MP ultrawide, 2MP makro, dan 2MP BW. Manakala baterinya berkapasiti 5.000 mAh dengan pengecasan pantas 50%.


Hanya satu varian Realme 8 dan 8 Pro yang dikeluarkan , iaitu varian dengan RAM 8GB dan penyimpanan 128GB. 

Realme hanya menyediakan varian dengan RAM dan penyimpanan terbesar, kerana kami ingin pengguna mendapatkan pengalaman terbaik dari kedua telefon ini

Previous Post Next Post

Contact Form