Canggih dan Bergaya, Band OPPO Sesuai untuk Menyokong Gaya Hidup Sihat

 


Ketika sibuk, kesihatan sering diabaikan. Kerana masyarakat akan lebih fokus memikirkan kerja yang mesti diselesaikan atau menghadiri perjumpaan dengan rakan sekerja.

Untuk itu kita memerlukan alat yang dapat menyokong aktiviti harian dan juga membantu meningkatkan kesihatan badan. Terutama di tengah wabak seperti sekarang yang memaksa orang untuk tetap cergas dan cergas walaupun mereka melakukan aktiviti sepanjang hari.


Memahami keperluan ini, OPPO memperkenalkan OPPO Band beberapa waktu lalu, yang merupakan barisan terbaru peranti pintar yang boleh dipakai. Produk ini dilengkapi dengan rangkaian ciri yang membolehkan pengguna memantau keadaan kesihatan.



Sebagai contoh, terdapat ciri tahap ketepuan oksigen darah atau SpO2. OPPO Band juga menawarkan 12 mod latihan yang menyokong gaya hidup aktif penggunanya.


Tahun ini, OPPO sekali lagi menghadirkan produk yang berorientasi pada gaya hidup pengguna yang sihat, iaitu OPPO Band. Peranti OPPO Band adalah peranti pintar terbaru yang boleh dipakai yang termasuk dalam ekosistem OPPO Internet of Things (IoT).


OPPO Band membawa kelebihan fungsi pemantauan berterusan tahap oksigen darah (SpO2) dan layar jenis AMOLED 1.1-inci mewah yang memiliki gamut warna 100% DCI-P3, menghadirkan alat pemantau kesihatan pengguna dengan penampilan premium

Berikut adalah fungsi ciri-ciri dalam OPPO Band.


Tetapkan Corak Tidur yang Lebih Sihat dan Berkualiti


Aktiviti yang padat menjadikan corak tidur tidak kemas. Namun, pengguna dapat memantau waktu tidur dengan lebih tepat kerana OPPO Band disokong oleh aplikasi Hey Tap Health.


Bukan hanya itu, peranti ini juga membolehkan pengguna memantau kadar oksigen darah tanpa henti 28,800 kali selama 8 jam kitaran tidur. Tidur menjadi lebih sihat dan berkualiti, dan dapat mengelakkan masalah kesihatan kerana kurang tidur.


Monitor Denyut Jantung Lebih Tepat


Mengetahui berapa banyak degupan jantung anda setiap saat boleh menjadi kaedah terbaik untuk memulakan gaya hidup sihat dan meningkatkan kecergasan anda. Kini, pengguna dapat memperoleh maklumat kadar denyutan jantung yang lebih tepat berkat adanya ciri monitor denyut jantung pada OPPO Band.


Sensor optik terbina dalamnya dapat memantau degupan jantung pengguna sepanjang masa. Sekiranya degupan jantung berubah terlalu tinggi semasa bersenam, Band OPPO akan bergetar secara automatik untuk memberi amaran kepada pengguna. Dengan cara itu pengguna dapat mengelakkan berlatih berlebihan.


Hidup Lebih Aktif dengan 12 Mod Latihan


OPPO Band dilengkapi dengan 12 mod latihan pendamping yang berbeza untuk menyokong mencapai tubuh yang cergas. Dengan ciri kuat ini pengguna dapat mengesan dan memantau setiap pergerakan sambil berolahraga, dari berlari, berjalan kaki, berbasikal, berenang, badminton, yoga dan lain-lain.


Selain itu, perangkat ini juga dapat merekam data latihan, sehingga lebih mudah untuk memantau kemajuan latihan dengan tepat melalui aplikasi Hey Tap Health.


Reka bentuk yang bergaya untuk pelbagai aktiviti


Tidak hanya menyertai aktiviti harian, band pintar mesti kelihatan baik untuk menjadi item pelengkap fesyen untuk menjadikannya lebih bergaya. Tetapi jangan risau, kerana OPPO Band mempunyai penampilan yang bergaya dan dilengkapi dengan tali yang bergaya sehingga sesuai dengan pakaian apa pun.


Didatangkan dalam 2 pilihan warna, iaitu hitam dan lavender, OPPO Band mampu melengkapkan gaya OOTD anda. Selain itu, peranti ini juga menawarkan lebih daripada 40 reka bentuk yang berbeza kepada pengguna. Kertas dinding juga boleh ditukar mengikut citarasa.


Baterinya tahan lama dan tahan lama


OPPO Band juga dapat berfungsi sebagai pautan untuk aktiviti di telefon pintar. Pengguna dapat menerima pesanan dan pemberitahuan panggilan, serta mengawal pemutaran muzik. Walaupun melalui OPPO Band, pengguna dapat mencari telefon bimbit mereka dengan mudah.


Bercakap mengenai prestasi, Band OPPO dilengkapi dengan pemproses berprestasi tinggi tetapi berkuasa rendah. Dilengkapi dengan bateri berkapasiti 100mAh, ia dapat dicas sepenuhnya hanya dalam masa 1.5 jam dan memberikan masa tunggu selama 12 hari.



Previous Post Next Post

Contact Form