Google Translate Mencapai 1 Billion Muat turun di Play Store

 


Hampir semua aplikasi dan perkhidmatan milik Google popular di kalangan semua orang, kerana kebanyakan perkhidmatan Google adalah percuma atau percuma.

Di samping itu, perkhidmatan Google ini mempunyai fungsi yang sangat berguna untuk kehidupan seharian, salah satunya adalah Terjemahan Google, yang telah menjadi perkhidmatan terjemahan bahasa yang tiada tandingannya hari ini.


Kini lebih dari satu dekad setelah dikeluarkan pada Januari 2010, aplikasi Google Translate di Android telah membuat sejarah yang hebat.


Dalam 11 tahun 3 bulan sejak dilancarkan Google Translate telah mencapai lebih daripada 1 bilion muat turun di Google Play Store. Pemasangan ini adalah dari pengguna dan bukan OEM kerana aplikasi ini bukan sebahagian daripada pakej aplikasi teras GMS (Perkhidmatan Mudah Alih Google) yang wajib.


Angka yang telah dicapai oleh Terjemahan Google tidak mengejutkan, karena sudah lebih dari satu dekad sejak aplikasi Google Terjemahan Google diperkenalkan. Yang paling penting, tidak ada aplikasi yang lebih baik di luar sana, percuma atau berbayar.


Pada masa ini, aplikasi Android Terjemahan Google menyokong 109 bahasa, transkripsi, pengucapan, terjemahan luar talian, terjemahan kamera, mod gelap, dan banyak lagi.

Google Translate Mencapai 1 Billion Muat turun di Play Store Google Translate  Mencapai 1 Billion Muat turun di Play Store Reviewed by thecekodok on 3:58:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.