DJI Air 2S dilancarkan secara rasmi


 DJI Air 2S dilancarkan secara rasmi, tidak lama selepas pelancaran globalnya. Drone yang menggantikan Mavic Air 2 membawa banyak peningkatan kamera, apakah spesifikasi ?

Kamera DJI Air 2S membawa ukuran dan resolusi sensor yang lebih besar daripada pendahulunya, sensor CMOS 20-inci 1-inci dengan ukuran piksel 2.4μm. Kamera ini mempunyai bukaan f / 2.8 dengan bidang pandangan 88 darjah.


Kamera ini dapat merakam video dengan kualiti hingga 5.4K dengan laju bingkai 24/25/30 fps dan video 4K dengan laju bingkai hingga 60 fps. Drone ini juga dapat merakam video dengan profil warna 8-bit, 10-bit D-Log dan HLG 10-bit Normal.



"DJI Air 2S adalah drone pertama dalam ukurannya yang mampu menangkap gambar 20 MP atau 5.4K Ultra HD video dengan sensor kamera 1 inci yang sebelumnya hanya tersedia pada drone besar," kata Ketua M&P Erajaya Robert Kurniawan pada pelancaran dari DJI Air 2S., Jumaat (16/4/2021).


DJI melengkapkan drone ini dengan beberapa ciri tangkapan video kreatif. Salah satunya adalah fitur MasterShot terbaru di mana pengguna hanya memilih objek yang akan dirakam dan drone akan segera menentukan jalan penerbangan secara automatik dan memilih dari tiga mod pengambilan gambar.


DJI Air 2S mempunyai dimensi 180 x 97 x 77 mm ketika dilipat, dan dimensi 183 x 253 x 77 mm ketika dibuka. Beratnya 595 gram dan bateri membolehkan drone ini terbang hingga 31 minit.


Juruterbang juga dapat menerbangkan drone dengan lebih selamat dengan empat sensor untuk mengelakkan halangan dari depan, belakang, atas dan bawah. Dengan OcuSync baru, DJI Air 2S juga dapat terbang hingga jarak maksimum 12 km di kawasan terbuka.


Terdapat juga sistem ADS-B yang dapat memberi amaran kepada juruterbang drone jika ada pesawat atau helikopter di dekatnya dan mengirim isyarat agar drone dapat terbang ke lokasi yang lebih selamat.


DJI Air 2S dapat dibeli mulai hari ini, Jumaat (16/4) dan tersedia dalam dua pilihan pakej penjualan. Terdapat pakej Kombo Standard yang mengandungi drone, alat kawalan jauh, bateri, kabel dan aksesori standard lain .


Pakej kedua adalah Fly More Combo yang mengandungi drone, alat kawalan jauh, tiga bateri, penapis ND, hab pengecasan, dan beg bahu yang boleh dilepas.


DJI Air 2S boleh dibeli di luar talian di DJI Store Grand dan kedai-kedai tertentu. Pembelian dalam talian boleh dilakukan di kedai dalam talian DJI rasmi. Terdapat promosi menarik yang tersedia dalam tempoh pembelian 16-18 April 2021.

Previous Post Next Post

Contact Form