Galaxy S22 Ultra Mempunyai Kamera 200 Megapixel?


 Perlumbaan megapiksel dalam kamera mudah alih nampaknya tidak berakhir. Tahun ini, Samsung diramalkan akan melancarkan telefon bimbit dengan kamera 200 megapiksel, yang tertinggi di antara telefon pintar lain.

Kebocoran dari China mengatakan bahawa telefon bimbit pertama yang akan membawa kamera gahar diramalkan sebagai Galaxy S22 Ultra. Galaxy S22 Ultra akan menjadi siri Galaxy S22 tertinggi ketika dilancarkan, mungkin pada awal 2022.


Tipster Ice Universe baru-baru ini mendedahkan bahawa Samsung akan melancarkan sensor 200 MP tahun ini sebagai sebahagian daripada portfolio sensor ISOCELL.


Berita menjadi semakin kuat apabila Xiaomi dilaporkan mengembangkan telefon bimbit dengan kamera 200 MP yang akan menjadi sensor kamera terbesar untuk telefon bimbit. Pada masa ini sensor kamera terbesar yang boleh digunakan oleh telefon bimbit adalah 108 MP.


Sensor kamera ini dipercayai dibuat oleh Samsung dan diprediksi memiliki ukuran piksel 0,64 µm. Spesifikasi selebihnya tidak diketahui, tetapi kebocoran sebelumnya mengatakan sensor ini akan berukuran 1 / 1,37 inci, lebih kecil daripada sensor GN2.


Xiaomi juga dipercayai vendor pertama yang menggunakan teknologi ini kerana rekodnya yang baik. Ketika Samsung melancarkan kamera 108 MP beberapa tahun yang lalu, Xiaomi menjadi vendor pertama yang menggunakannya.


Namun, dalam khabar angin terbaru, Galaxy S22 boleh menjadi yang pertama menggunakannya. Selain itu, tidak ada informasi tentang kapan telefon bimbit Xiaomi dengan kamera 200 MP dilancarkan.


Sebaliknya, dikhabarkan bahawa Samsung akan bekerjasama dengan pengeluar kamera untuk meningkatkan kemampuan kamera pada telefon bimbit terbarunya. Pengilang kamera yang akan bekerjasama dengan Samsung dilaporkan adalah Olympus.


Maka telefon bimbit yang merupakan hasil kerjasama mereka kemungkinan adalah Samsung Galaxy Fold 3 atau Galaxy S22 Ultra.

Previous Post Next Post

Contact Form