5 Permainan Kapal Selam yang Disyorkan di HP

 


Berita sedih baru sahaja menyelubungi Indonesia. Setelah dinyatakan tenggelamnya kapal selam KRI Nanggala-402, ia menyebabkan luka besar bagi negara itu.

Sebanyak 53 anak kapal dinyatakan mati dalam kejadian itu ketika menjalani latihan di perairan Bali Utara. Ia juga menyusahkan keluarga yang ketinggalan.


Bagi anda yang ingin tahu tentang aktiviti kapal selam di lautan, mungkin anda boleh bermain beberapa permainan mudah alih bawah laut berikut.


Walaupun tidak sama persis, sekurang-kurangnya dapat menjadi gambaran bagaimana kapal selam berada di lautan.


1. WORLD of SUBMARINES: Navy Warships Battle Wargame

Permainan kapal selam dengan grafik berkualiti tinggi. Memaksa pemain untuk menjadi kapten yang boleh dipercayai dalam memimpin pasukan dengan kapal selam.


Menjaga markas selamat dari serangan musuh adalah tugas utama pemain yang menjadi kapten dalam permainan. Bersama skuadron, kapten akan bertempur dengan peluru berpandu besar yang ada untuk memastikan kawasan itu selamat.


2. Russian Submarine Simulator

Pada awal permainan, pemain dapat segera menjalankan misi yang diberikan. Terdapat sekurang-kurangnya 10 misi yang tersedia pada peringkat awal.


Untuk kapal selam, anda boleh menggunakan yang telah disediakan oleh pembangun. Pemain boleh menggunakan kapal selam dengan reka bentuk yang lebih unik, tetapi malangnya dengan bayaran.


Untuk misi yang diberikan sangat mudah. Tidak sampai 5 minit, pemain dapat menyelesaikan satu misi.


3. Submarine Simulator: Naval Warfare

Mekanik permainan lebih kurang sama dengan dua permainan kapal selam sebelumnya. Pemain ditugaskan untuk menghancurkan kapal musuh dengan peluru berpandu dan nuklear yang ada.


Semasa bermain pemain dapat menyesuaikan tempo kelajuan kapal selam dengan mudah. Tetapi sayangnya tidak ada ciri kamera untuk melihat kawasan sekitarnya.


4. Enemy Water : Kapal Selam dan Kapal Perang

Seperti yang ditulis dalam judul, bukan hanya kapal selam, pemain juga dapat menggunakan kapal perang untuk mengalahkan musuh. Sebagai laksamana, anda akan diperintahkan oleh raja, untuk mengamankan wilayahnya.


Di samping itu, pemain juga mesti melindungi dua kapal yang diberikan dari serangan musuh. Sehingga kawasan itu tidak hanya dilindungi, tetapi pemain juga harus melindungi salah satu kapal yang tidak digunakan.


5. Sea Battle: Submarine Warfare

Berbeza dengan empat permainan di atas, Sea Battle: Submarine Warfare akan meletakkan pemain sebagai kru kapal perang. Tugasnya adalah untuk mengalahkan lawan yang menggunakan kapal selam.


Terdapat peluru berpandu dan senjata bom lain yang boleh digunakan. Oleh itu, anda tidak menggunakan kapal selam untuk berperang, tetapi kapal perang.

5 Permainan Kapal Selam yang Disyorkan di HP 5 Permainan Kapal Selam yang Disyorkan di HP Reviewed by thecekodok on 6:49:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.