Genshin Impact 1.5 Dikeluarkan pada 28 April, Membawa 2 Karakter Baru

 


Kemas kini Genshin Impact 1.5 disahkan akan dilancarkan pada 28 April dan membawa dua watak baru. Sebelumnya, ciri-ciri dalam kemas kini ini bocor pada bulan Mac, dan nampaknya kebocoran itu cukup tepat.

Ciri dan watak baru Genshin Impact diumumkan dalam siaran langsung yang berlangsung pada Jumaat lalu (16/4). Dalam strim langsung ini, miHoyo selaku pembangun Genshin Impact juga mengumumkan bahawa permainan ini akan tersedia di PS5 pada 28 April dengan resolusi 4K dan masa muat yang lebih pantas.


Genshin Impact 1.5 akan memperkenalkan dua watak baru, iaitu Yanfei dan Eula. Yanfei adalah watak bintang empat yang mempunyai Pyro Vision dan membawa senjata pemangkin.



Sementara itu, Eula adalah watak bintang lima dengan Cryo Vision yang menggunakan senjata tanah liat. Bagi peminat Zhongli, atau mereka yang belum berpeluang mendapatkannya, watak bintang lima ini akan kembali lagi dalam sepanduk yang disiarkan semula tetapi belum diketahui kapan tarikh pelepasannya.


Kali ini, kemas kini Impak Genshin juga akan menghadirkan Trounce Domain dan musuh bos terbaru. Bos baru yang akan diperkenalkan dalam kemas kini ini adalah Azhdaha, yang penampilannya sekilas kelihatan seperti Primo Geovishap.


Terdapat juga bos Cryo Hypostasis baru di Dragonspine yang membawa cabaran baru kerana pemain harus menanggung kesejukan di tengah-tengah pertarungan. Musuh baru yang lain adalah Abyss Lector yang mempunyai kekuatan Electro dan Hydro dan serangannya dapat mengurangkan Elemental Energy pemain.


Ciri baru yang paling menarik yang akan diperkenalkan dalam kemas kini ini adalah sistem perumahan baru yang ditempatkan di teko ajaib. Teko ini bernama 'Serenitea Pot' akan membawa pemain ke dunia ajaib dan membolehkan pemain membina kampung-kampung kecil ke kubu.


Di samping itu, akan ada dua set artifak baru yang akan menumpukan pada permainan ko-op dan yang lain yang akan memfokuskan pada kerosakan dan serangan fizikal. Kemas kini ini juga akan membawa siaran langsung baru tetapi miHoYo masih belum mendedahkan lebih banyak butiran.


Sayangnya kemas kini Genshin Impact kali ini tidak menghadirkan kawasan baru seperti Inazuma yang sudah lama ditunggu-tunggu. Tetapi sekurang-kurangnya kemas kini ini membawa cukup banyak ciri dan watak baru untuk memuaskan pemain.

Previous Post Next Post

Contact Form