Huawei Band 6 membawa skrin yang lebih besar?

 


Huawei Band 6 akhirnya dilancarkan secara rasmi. Serangkaian kelebihan yang ditawarkan oleh gelang pintar ini dari pendahulunya ?

Huawei melancarkan peranti baru yang boleh dipakai secara global pada awal April. Tidak lama kemudian pengganti Huawei Band 4 mendarat.


Banyak penambahbaikan telah diberikan oleh vendor dari China iaitu:


1. Skrin Lebih Besar

Huawei Band 6 membawakan skrin yang lebih besar daripada pendahulunya. Gelang pintar ini memiliki ukuran 1,47 inci, sementara Huawei Band 4 memiliki layar 0,96 inci.


Peningkatan skrin mencapai 148%. Sementara itu, nisbah badan skrin Huawei Band 6 mencapai 64%. Dengan skrin yang lebih luas, maklumat yang dipaparkan semakin meningkatkan pengalaman gelang pintar.


Panel itu sendiri menggunakan OLED dengan resolusi 368 x 194 piksel. Huawei menyediakan banyak wajah jam tangan sehingga boleh ditukar setiap hari.


2. Mudah Digunakan

Dengan berat hanya 18 gram sehingga selesa digunakan walaupun ketika tidur. Selain itu, penggunaannya sangat mudah.


Leret ke kiri atau kanan untuk mengakses skrin utama dengan cepat. Leret ke atas atau ke bawah untuk memaparkan skrin tetapan cepat dan

peringatan mesej.


Selain itu, anda boleh menekan butang samping sebentar untuk memaparkan senarai fungsi, dan tekan dan tahan butang untuk mematikan telefon.


3. Fungsi Kesihatan

Huawei Band 6 menawarkan sokongan untuk 96 mod latihan, termasuk berlari, berjalan kaki, berbasikal, berenang dan melompat. Dengan ketahanan air hingga 5ATM, gelang pintar ini dapat diundang untuk melakukan aktiviti di dalam air.


Pengguna dapat melihat data latihan dalam masa nyata. Huawei Band 6 secara bebas dapat merakam data latihan yang berbeza, seperti jarak larian, waktu, kelajuan, trek, kalori yang dibakar, dll. Setelah selesai berlatih, mereka dapat melihat data latihan terperinci di band atau telefon bimbit, baik Android dan iOS.


Huawei juga menyediakan teknologi TruSeen 4.0 untuk pemantauan denyut jantung 24/7 dan akan memberi amaran kepada anda sekiranya terdapat kelainan. Ciri lain yang tersedia termasuk TruSleep 2.0 untuk pengesanan tidur dan SpO2 untuk mengesan tahap oksigen darah, Trurelax untuk pemantauan tekanan dan pengesanan kitaran haid.


4. Bateri

Huawei Band 6 bertahan sehingga 2 minggu penggunaan apabila bateri terisi penuh. Di samping itu, dengan pengecasan pantas, hanya 5 minit yang dapat digunakan selama dua hari.



Previous Post Next Post

Contact Form