LG Dual Cool, AC Inverter yang dapat dikendalikan melalui WiFi

 


LG mengeluarkan peranti AC penyongsang baru yang disebut LG Dual Cool, dengan pelbagai fitur canggih. Seperti menetapkan melalui telefon bimbit melalui WiFi.

Tetapan ini bahkan dapat dilakukan melalui Google Assistant melalui aplikasi ThinQ bawaan. Bukan hanya itu, terdapat juga teknologi Watt Control, yang membolehkan pengguna mengawal penggunaan tenaga elektrik mereka sendiri dari AC.


Teknologi putaran dua atau dua pemampat yang digunakan dalam penghawa dingin ini menjadikannya lebih cekap tenaga dan menyejukkan lebih cepat. Ciri ini tersedia dalam varian terendah 1 / 2PK, 1 PK hingga 2 PK.



Tindakan unik dua rotor yang berputar pada satu tuas menjadikan pemampat ini mempunyai jangkauan keupayaan pengawalan kuasa yang lebih baik. Terdapat empat pilihan kuasa, antara 100%, 80%, 60%, dan hingga 40%.

Di satu pihak, ia memberikan penjimatan tenaga hingga 70%, di sisi lain menjadikan penghawa dingin berfungsi untuk menyejukkan ruang hingga 40% lebih cepat


Terdapat beberapa jenis pilihan untuk siri Dual Cool ini, iaitu Deluxe, Smart, dan Eco. Apakah perbezaannya?


LG Dual Cool dengan Watt Control-Deluxe

LG inverter AC yang diklaim dapat menjimatkan elektrik dan mempunyai ciri pengion, yang menjanjikan untuk menjadikan kulit tidak kering walaupun terdedah lama kepada AC.


LG Dual Cool dengan Watt Control-Smart

Ia adalah penghawa dingin yang cekap tenaga yang mengoptimumkan kerja dan mengelakkan habuk kotor disedut oleh pengguna. Diklaim sebagai cekap tenaga kerana menggunakan teknologi penyongsang terkini.


LG Dual Cool dengan Watt Control-Eco

Ia adalah AC cekap elektrik dengan penyongsang yang dilengkapi dengan teknologi Microdust untuk menyaring bakteria dan habuk.


Selain memastikan bahawa tidak ada lagi tenaga yang terbuang kerana terlupa mematikan penghawa dingin, keberadaannya memberi kemudahan kepada pengguna untuk memastikan bilik itu sejuk sebaik sahaja memasukinya kerana pengaktifan telah dilakukan sebelumnya 

Previous Post Next Post

Contact Form