Nokia X10 dan X20 menawarkan sambungan 5G harga yang menggoda

 


6 telefon bimbit HMD Global baru baru sahaja diumumkan secara dalam talian, dua di antaranya adalah Nokia X10 dan Nokia X20. Kedua-dua telefon bimbit menawarkan sokongan sambungan 5G dengan harga yang menggoda.

HMD Global mendakwa Nokia X10 dan Nokia X20 adalah telefon bimbit 5G termurah yang mereka keluarkan. Kedua-duanya dilengkapi dengan chipset Snapdragon 480 yang diperkenalkan beberapa bulan lalu oleh Qualcomm.


Nokia X10 dan X20 mempunyai skrin IPS LCD 6,67 inci dengan resolusi Full HD +. Mengadopsi lubang pukulan di tengah atas, tetapi masih ada bezel tebal di bahagian bawah, menjadikan nisbah badan layar 79.8%.


Kamera kedua menggunakan lensa buatan Zeiss. Komposisi kamera Nokia X10 terdiri dari 48 MP, 5 MP (ultra-lebar), 2 MP (makro) dan 2 MP (kedalaman).


Sedikit lebih tinggi, kamera utama Nokia X20 adalah 64 MP. Nokia memasangkannya dengan kamera 5 MP (ultra-lebar), 2 MP (makro) dan 2 MP (kedalaman).


Kedua-dua telefon bimbit ini mempunyai kapasiti 4,470 mAh dengan pengecasan pantas 18W. Lebih lengkap berkat kehadiran ciri cap jari yang disatukan dengan butang kuasa.


Bercakap mengenai kesambungan, kedua-dua telefon ini mempunyai 5G (dual-SIM), WiFi 5, Bluetooth 5.0 dengan aptX HD / Adaptive, dan NFC. Terdapat port USB-C dan bicu audio 3.5 lengkap dengan penerima radio FM.


HMD Global menjanjikan sokongan penuh selama tiga tahun. Bukan hanya tiga tahun kemas kini OS dan keselamatan, mereka memberikan jaminan tiga tahun. Sebagai sebahagian daripada inisiatif hijau, kotak kedua-dua telefon bimbit dilengkapi dengan kes yang 100% kompos.


Kedua-dua telefon bimbit Nokia baru menggunakan Android 11 biasa. Nokia X10 mempunyai varian warna Forest and Snow, sementara Nokia X20 memiliki pilihan Midnight Sun dan Nordic Blue.


Sudah waktunya untuk membicarakan harga, Nokia X20 akan tiba pada Mei depan dengan harga 350 euro . Sebulan kemudian Nokia X10 akan tiba.

Previous Post Next Post

Contact Form